är det bra? Kan man välja bort logon Whirlpool genom ikea eller måste den sitta kvar och kan man få bort den på något sätt? ???
 
Varför vill man ha bort det ?
Vill man att det ska stå ngt annat får man väl köpa
ngt annat märke ;D

Vi köpte bara en vitvara ifrån Ikea, diskmaskin, helt
inbyggd med dold knappsats och är mycket nöjd
med den. Finns säkert bättre till bättre pris men
vi hade fullt upp med att välja spis, fläkt m.m. så vi
tog den lite på chansning.

harebra
/Orso
 
Jag har tejp som det står "IKEA of Sweden" på, kan det vara något? ;)
 
förstår dig precis, tittade på ikeas vitvaror oxå, men valde bort dem just pga att jag inte ville det skulle stå IKEA med stora bokstäver överallt i mitt kök...

förvisso har jag köpt köket på just ikea, och jag betvivlar inte en sek att vitvarorna håller toppklass.
men att ha deras namn överallt känns lite väl som att skylta med att man är fattig :p
 
Känner som johan p att jag vill inte att det ska lysa Ikéa så stort och vitt på våra svarta vitvaror önskar att de kunde vara lite diskretare. Få titta på andra vitvaror, lite synd då jag gillar en av deras kupor.
 
Varför jag vill att det inte ska stå ikea på mina grejer är för att märket är en symbol för taskig kvalite.

Specielt köken är ju rena rama skramlet.

Skrattretande tråd föresten är det ikea som är den stora guden? Även om man inte har råd med mer än vad ikea erbjuder vill man ju inte sylta med det, åtmistånde skulle inte jag göra det.
 
Personligen tycker jag att det är generande att läsa om folk som gärna handlar på IKEA men som skäms för det. 8)

Men för all del, knalla iväg till en skyltmakare - han kan säkert fräsa upp lite Gaggenauplaketter medan ni väntar..

Förresten, har ni pillat bort emblemet på Skodan eller har ni varit på skroten och fixat en Mercastjärna? ;)

/Nöjd Ikeaköksägare.
 
IKEAS logotyper är inte direkt små och diskreta, hade det stått IKEA på utsidan av deras luckor, hade jag dragit mig för dem oxå.


sedan är det naturligtvis så att jag vill ha ett kök som ser exklusivt ut, då jag är rätt så fattig får det alltså gärna se dyrare ut än vad det är.
IKEA, som 'leffly' så fint påtalade, är ett budgetalternativ, och då det finns bättre designade varor (i mitt tycke), som fyller samma funktion till samma pris eller bara aning dyrare, väljer jag dessa. så enkelt är det.

 
Ibland blir jag så trött på de som likställer IKEA med dålig kvalite... Ni är så fel ute, tyvärr ;) IKEA har ett otroligt stort "maskineri" som hanterar kvalité, tester, kundrespons mm. Innan något släpps till produktion är det kollat ordentligt. De ändrar sina produkter snabbt eller drar tillbaka dem vid fel. Sen finns det nog inget företag i världen som ställer upp på sin kund som de, har du bara kvitto kvar kan du alltid klaga och byta, inga problem. Sen slinker det alltid igenom saker som inte borde gjort det men så blir det när det finns människor med i produktionsledet ;)
Ang IKEAs kök så hade vi det i vårt förra hus och det var hur bra som helst, nu har vi ett dyrt Tibrokök och personligen tycker jag att det inte lever upp till prislappen. Vad det gäller vitvarorna så har jag ingen personlig erfarenhet av dem, det ända man kan göra är att "lyssna runt" i vitvarubranchen och det finns väl ingen som öser beröm över Whirlpool men det ÄR vitvaror i den lägre prisklassen och går inte att jämnföra med tex AEG och Miele.

Så jag handlar vidare på IKEA och inte skämms jag över det! ;)
 
ÅHH det känns som de flesta missförstått mig helt!!!! Tyckte bara att logon var lysande mot andra vitvaror vi tittat på. Inga andra spiskupor hade märket lysande mitt på kupan, vad vi såg. Vi har bestämt oss för ikea kök för alla vi känner är så nöjda men vitvarorna vet jag inte än... Vi har bytt kök ett antal gånger i våra hus så jag vet iallafall vad jag inte vill ha...
 
Jag har en bekant som rengjorde spisen med hälften vatten och hälften högtryckstvättsvätska. Alla symboler och texter gled bara av! Prova det.
 
Ja det är ett av exemplen på hur kvaliten är på ikea.
 
leffly skrev:
Ja det är ett av exemplen på hur kvaliten är på ikea.
Öhh hörru - det går nog lika bra med alla märkens klisterlappar såvida det inte är fastskruvade av stansad plåt där krävs det starkare grejer ;-)
 
Ja, det var Bosch i det här fallet.
 
Husbygge: det är inte dina inlägg som är IKEA-negativa! Men däremot är det andra som är det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.