Ska välja innertak till köket och fick tips att kolla in de varianter som Huntonit erbjuder.
På plats i butiken känns det dock som att både deras "Classic" och "symfoni" har en lätt gulnande vitfärg. Är det en symvilla? Ser det okey ut när de väl sitter i taket?

Vid en direkt jämförelse av byggelits motsvarighet så hade den en krispigare nyans av vitt.
 
Hontonit är tror jag målad i s 0502 y vilket är en gulare nyans än vitt! Jag tycker det ser snyggt ut.
 
Tack för svar :) Vet du eller någon annan hur Hontonits kvalitet är jämfört med byggelit?
 
Nä tyvärr har jag inte provat byggelit. Men är mycket nöjd med huntonit. Bara smacka upp och skruva fast. Finns ju två längder och två brädder, och några olika mönster så jag tycker de täcker in nästan alla möjliga ställen och stilar.
 
Vi har Huntonit Symfoni i kök, badrum samt ett sovrum. Tycker det är ett fint tak, lätt att montera. Även lätt att hålla rent, är en ganska så "glatt" yta, så det är lätt att torka av (hur ofta man nu torkar taket...).

Jag monterade mina med dyckert, har du ett stort tak så rekommenderar jag dyckertpistol. I ett rum skruvade jag, men det blev inte lika bra tycker jag.

Tänk även på att passa in det så att du får lika stora bitar på varje sida, om du förstår hur jag menar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.