Man har klarat sig i så många år utan problem men i helgen var dom i farten och jag tänkte dela med mig för att ni på detta underbara forum som håller koll på blocket, kikar på tradera och så vidare kanske är villiga att hjälpa till.

I helgen så fick jag påhälsning i "bygg" bilen, parkerad på gatan utanför villan då vagnen var kopplad och hela ekipaget inte rymdes på infarten. Allt bara för att jag kom 10 min sent till ÅVC'n i fredags.
En omöjlig uppgift att minnas varenda liten mejsel och varenda liten tång men här är en lista på de saker av dyrare karaktär som jag numer saknar och någon tjuv kanske njuter av. Säkert mer som man inte kommer ihåg så här tätt inpå..

Vet att detta är en forum för konsumenter men hoppas att ni är villiga att hjälpa en entreprenör att hålla ögonen öppna på diverse köp och sälj sajter, tips hänvisas till mig via detta forum eller till Polisen på 11414. Det här kommer onekligen lämna en buckla i ekonomin framöver. Att ni numer vet vem Slacker på forat verkligen är får jag lov att leva med! ;)

Otroligt tacksam för all hjälp!
 
Ligger snart på Blocket och Tradera......
 
Stefan N skrev:
Ligger snart på Blocket och Tradera......
Eller så åker dem över pölen till något annat land... Jag vet, hoppas bara att försäkringsbolagen ser värdet som jag ser i verktygen.
 
Skitstövlar som inte kan skilja på ditt och mitt!

Lider med dig.

Tyvärr lär du inte se grejerna igen. Polisen har redan lagt ner utredningen antar jag?
 
Nån märkning?
 
hantverkare1 skrev:
Skitstövlar som inte kan skilja på ditt och mitt!

Lider med dig.

Tyvärr lär du inte se grejerna igen. Polisen har redan lagt ner utredningen antar jag?
Antar att dom kommer att göra det snart, till och med när jag anmälde brottet fick jag tillbaka "..och så när dom... ehh.. om fallet läggt ned.." så man kan inte räkna med annat.
 
Stefan N skrev:
Nån märkning?
Det mesta är märkt på lådorna med "Swills", "Swills Industries" eller "Swills Industries AB" med sprayfärg eller spritpenna. Individuella verktyg är delvis märkta med samma namn...
 
Hade inbrott på bygget i våras, 2 veckor senare bröt dom sig in i 3st av mina containrar. Blev av med grejer för över 300000:- men har inte sett röken av dom. Polisen hittade en Polsk kapskiva på platsen så mycket av grejerna gick nog österut.
Lider med dig slacker, man kommer på saker som fattas i flera månader efteråt.
 
Matti_75 skrev:
Hade inbrott på bygget i våras, 2 veckor senare bröt dom sig in i 3st av mina containrar. Blev av med grejer för över 300000:- men har inte sett röken av dom. Polisen hittade en Polsk kapskiva på platsen så mycket av grejerna gick nog österut.
Lider med dig slacker, man kommer på saker som fattas i flera månader efteråt.
Tack för omtanken, och tråkigt att höra att du drabbats - Man rotar i papper och kikar runt för att se vad som är borta, letat i bilen, verkstan och hemma för att försöka få med allt men det är nästan stört omöjligt. En tröst är att jag "rensade" i bilen för två veckor sedan för att skapa plats. Dominon + Överhandsfräsen + sänksågen med skenor samt en slip och lite annat fick hamna i verkstan tills vidare. Så den var inte "full" men på god väg med allt som jag verkligen använder på daglig basis.

Det gör ont, och kommer säkert att göra ännu mer ont imorgon när man pratat med försäkringsbolaget. Att min fina Fein Multimaster som köptes 2009 fortfarande var i skick som ny i mitt tycke betyder ju inte ett skit för försäkringsbolaget som garanterat värderar den till noll kronor. För att ersätta min gamla så kostar det fortfarande lika mycket idag som det kostade 2009.

Kan lägga till en Leica Disto D3a BT som låg bland handverktygen med serienummer 903840253. Omärkt. Vips så var det ca 4000 kronor till på högen. :(
 
Trist. Jag tar nattvakten i dag tillsammans med mitt 32" basebollträ....
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Festool kan man lita på - Sticksågen samt den lilla CXS maskinen registrerade och får på stöldgaranti. För 500+moms per styck får jag nya maskiner. Resten börjar likna en byråkratisk soppa med tre olika försäkringar....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.