Jag vet inte om det finns nåt annat bra sätt men det jag har gjort är att kapa av bulten med hjälp av en vinkelslip.
Sedan slipat ner så mycket det går med ett lämpligt slipstift
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...roterande-sliptillbehor/slipstiftsset-052111/

Sedan spacklat och målat. Det viktiga är att man lyckas slipa ner bulten så den kommer nån mm innanför väggen.
Och att man använder skyddsutrustning när man använder vinkelslipen såklart :)

edit: hekosi va nån sekund snabbare och svaret fanns tydligen i en annan tråd :)
 
Redigerat:
Tanken att kapa dom jäms med finns, men tänkte mig i första hand alternativet att ta bort dom helt.

Skall göra ett försök med avdragare för kullager som möjligen kan anpassas till bultar. ;)
 
roland53 skrev:
Tanken att kapa dom jäms med finns, men tänkte mig i första hand alternativet att ta bort dom helt.

Skall göra ett försök med avdragare för kullager som möjligen kan anpassas till bultar. ;)
Kofot är nog enklare om du vil dra ut den, risken är dock att du får ett större hål än du önskar.
Enklast är väl som sagt att kapa av dom och sedan knacka in den biten som sticker ut.
 
  • Gilla
roland53
  • Laddar…
Att dra ut en sån där brukar inte gå med mindre än att det är riktigt dålig betong. Jag brukar bara ta en hammare och slå dom några gånger i sidled då brukar dom smälla av strax under ytan på väggen/golvet sedan en smäll med någon typ av dorn ner i hålet.
 
Kul trådstart , drog själv ut en för ca 1 v sedan. Kofot + hammare , tidsåtgång = 25min... för 1st...

Mvh fremax
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.