Ser ut som ett elfasystem på steroider.
Har elfa i garaget och det håller bra mycket vikt. Vet ej hur mycket tyvärr men har nog ett hundratal lådor skruv på en hylla med 600 mm armar så en del tål det
 
Kolla ställen som säljer gamla butiksinredningar, som ung jobbade jag i en ICA-butik, och vi hade liknande hyllsystem. Konserver väger också en hel del.

//Ronnie


Frågan är hur ofta man stuvar om i och behöver ändra utrymmena i virkesförvaringen, det finns nog billigare lösningar om man kan leva med fasta avstånd.
 
Redigerat:
Själv konsolbärarna (de på väggen) påminner om något jag såg på Bauhaus häromdagen, är dock inte säker på att det var konsolsystem - det kan lika gärna ha varit någon form av lagerhylla.

Tror nog också du kan förlita dig ganska bra på Elfa-skenorna, mycket handlar nog om hur bra fäste du får i väggen. Jag kör själv med Elfakopiorna från B*max och har mer virke på dem än du har på bilden.
 
Tack för input. Jag har konsoler från Bauhaus som funkar men iom att de har en snedsträva så går det inte packa fullt på hyllplanen. Nu ska jag sätta upp fler hyllor. Jag kollar Byggmax. För mig är det inte viktigt i sig att kunna justera höjden på hyllplanen utan det är snarare att få bort snedsträvan för att kunna lasta mer på hyllorna.
 
Det går också att kompensera ett klenare system med att skruva upp några extra skenor.
 
Den djupaste konsollen/hyllbäraren är ju bara runt 450mm vilket ju inte är så där värst djupt. En "ELFA-konsoll" med motsvarande djup är inte _så_ kilformad att den äter allt för mycket i höjd. De senare är lätta att få tag i och tål väldigt höga laster. Byggmax har rätt bra pris på Pollys konsoller. Dock tror jag att de är på väg att byta till någon billigare nonameleverantör =/

Annars kan ju ditt behov av virkesförvaring kanske motivera inköp av en svets och lite fyrkantsprofil. Vips, stöddig hylla om ej speciellt kostnadseffektiv när man räknar egen tid :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.