Hej! Vi har byggt ut vårt hus med en ganska stor yta. Nu säger min pappa att vi måste besikta den, finns det något krav på detta? Förstår ju att det är bra att kolla så allt är OK, men tänker regelmässigt.

Vet någon om denna typ av besiktning har ett speciellt namn eller är annorlunda jämfört med en överlåtelsebesiktning? För ingen av de jag varit i kontakt med har tid.
 
För att få ett slutbevis som behövs för att få flytta in i utbygget krävs en slutbesiktning.
 
Om det är en stor utbyggnad så antar jag att du har haft en KA? Den personen bör dels kunna ge nesked om det behövs en bes. dels kunna föreslå en bes. man.
 
Ja det har vi haft, dock min far som har kontakt med honom. Det verkar som att de pratat med varandra under dagen, och KA söker nu efter besiktningsman. Verkar som att allt är back on track nu, bara hoppas på att de har tid. Ingen här som har tips på någon i sydvästra Skåne?
 
Matti_75 skrev:
För att få ett slutbevis som behövs för att få flytta in i utbygget krävs en slutbesiktning.
Vad bygger du dessa uppgifter på?
 
Det framgår i dina handlingar kring bygglovet vad som krävs inför slutbeviset. Står det inget om besiktning där, vilket det sannolikt inte gör, så krävs det heller inte.
 
Det är väl så att KA ordnar ett slutsamråd med kommunen, någon besiktning brukar inte krävas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.