Hej,
Jag vill flytta på några vattenrör i källaren, och har fått in ett offertsvar på 4500 spänn inkl. allt efter rot.
Det handlar om ungefär 2x9 meter 12mm-rör. Ingen konstig dragning - kanske 5 90-gradersböjar, inget underligt. Lätt att komma åt överallt.

Är det ett rimligt pris? Det borde inte ta mer än en halvdag att fixa, och rör är väl inte så dyrt...

/j
 
Hyfsat ny på forat, välkommen hit! Ett tips i all välmening, ju bättre du postar, desto bättre svar får du.

Utifrån din något kortfattade specifikation kanske 4500 är helt förväntat pris.
 
Tja, det finns inte så mycket mer att säga om det. Men tack för svaret - jag ville bara ha en sanitetskontroll av priset, och det har jag fått nu.

Skulle naturligtvis kunna ta in ett par offerter till, men för ett sånt litet jobb känns det bara fånigt.

/j
 
Hemmakatten
Jag tycker det låter alldeles för dyrt. 4500 efter ROT är ju minst 8000 före ROT (antar att det inte är mycket material). Så om rörisen tar 600 per timme innebär det 13 timmars arbete eller kanske 10-12 + bilkostnad. Oavsett så är det kalkylerat med 1½ dags arbete vilket verkar enormt mycket för att flytta några rör.

Vår rörmokare baxade in en ack.tank, satte ihop den med alla rör till vår vattenmantlade kamin, satte in vattenfilter vid hydropressen, Provkörde hela systemet. Allt detta tog 6-7 timmar.

Biir nog biligare om du anlitar en rörmokare på löpande räkning. Ring någon annan och fråga. Men förvänta dig inte att de kommer ut innan för att titta. Det är jobbet för litet till.
 
Uppskattningsvis så är det väl material för kanske 2000 kr? 20 m rör a 50 kr/m, presskopplingar, rörhållare, isolering?

Men visst, det blir nästan alltid billigare på löpande räkning vid enkla småjobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.