Hemmakatten
Har äntligen lyckats få alla mina naglar långa och har för första gången på minst ett år långa, fina, röda naglar. I kväll när jag skulle byta lampa i bagageutrymmet fastnade jag med ena nageln så det blev en spricka i den. I morgon får jag köpa riktigt nagellim men nageln kommer garanterat att gå av under natten.

Rotade i limlådan och hittade lite lim från Loctite. Vågar jag använda något av dem till att sätta en liten droppe på undersidan av nageln eller kommer nageln att frätas sönder eller något annat farligt? Det ena limmet är en Power epoxy, det andra heter Super Attack och står att det är ett universellt snabblim. Det sista heter Power Glue Repair Extreme som tål allt. Lutar lite åt att testa Super Attack-limmet.

Och våga nu inte skratta åt mitt dilemma. Jag har sett andra ämnen som är betydligt mer OT än detta. :rolleyes:
 
MrPlow
Jag skulle säga nej. Sätt på ett plåster.
 
Kemikalier ska man vara försiktig med. Epoxy under längre stund kan ge livslång allergi !!! Vet inte hur de andra limmen verkar, men plåster eller liknande (gasbinda kanske) är det absolut säkraste valet.
 
P
Äsch.. Lite superlim dör du inte av.. Man limmar sår med det ibland. Okej inte kanske Super Attach..
Det man inte ska göra är att sitta och lukta på superlim i timmar... och inte heller klistra ihop hela kroppen
Så ta du lite superlim och sen en tejpbit över.
 
Hemmakatten
Plåster får det bli, det hade jag inte tänkt på. Tack för hjälpen.
 
Om du tar det på En tandpetare så Får du inte så mycket på nageln och slipper kladda med en hel droppe.
 
AnneFi
Du kan klippa ut en bit av en tepåse eller en bit kaffefilter.
Måla ett lager genomskinligt nagellack och fäst pappret. Klipp rent kanterna och se till att allt är slätt och fint.
Måla sedan lack över igen.
 
Jag skulle prova med fogskum. Om inte det funkar tror jag det är bäst att se slaget som förlorat och helt enkelt reducera alla naglar till samma längd enligt någon princip för minsta gemensamma nämnare.

Borde inte tråden flyttas till "byggnadsteknik"?
 
Hemmakatten
Fogskum. Är inte det något som dåliga byggare använder för att dölja sina fel? Men du har rätt i att det är mycket teknik involverat i nagelvård. Min nagel överlevde natten och är nu lagad med nagellim och en bit tepåse (tack för tipset AnneFI) och jag kan fortsatt använda rött nagellack. Rött gör sig endast på långa naglar, på korta naglar kan man likna det vid ett nyfunkishus som är målat rött med vita knutar. Tack för alla goda råd, även Mathias ;)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
AnneFi
Var så god! Jag blev så glad att det fanns en fråga som jag kunde svara på! :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.