Finns det någon bra lösning där inte inbrottslarm är inkluderat? Vill inte ha något abonnemang mer än kontantkort.

Har hittat nån kinesisk lösning men osäker om man ska våga gå på det. Blev hänvisad till nån aliexpresssida men är osäker om det verkligen är vettiga att köpa. Finns någon svensk eller kvalitetssäkrad produkt på marknaden?
 
I Z-wavesystemen, fibaro mfl. kan du bygga upp dina egna "följdhändelser" scener kallar fibaro dem. De kan också använda sig av SMS-tjänst (men du måste betala för SMSen, småpengar). Du kan få pushmeddelanden till telefonen också. Men självklart är dessa system beroende av el och fungerande internetuppkoppling, dvs detta måste lösas med en mindre UPS.
 
Jag får sms av min elleverantör (Vattenfall) när jag har strömavbrott och när strömmen kommit tillbaka. Kostar inget, kanske finns något liknande för din leverantör.
 
M
Jag tror ändå att ett vanlig larm är den bästa vägen att gå. Sen behöver du ju inte ansluta det till ngn larmcentral eller liknande, utan räcker med ett kontantkort i centralen.

Nåt sånt här kanske
http://www.vikinglarm.se/hemlarm/sim3---enkelt-gsm-larm/enkelzon-gsm-centralenhet/c100/p434/
med en sån:
http://www.vikinglarm.se/hemlarm/ti...brandvarnare-for-tradlosa-larmpaket/c90/p145/

De flesta larm kan skicka SMS vid strömavbrott, vet dock inte om detta kan det då jag inte finner ngn manual. Men kolla med säljaren.
 
Jag har tittat på larm under 50h så jag har kollat av den delen. Det var ett önskemål/krav från frun att ha larm. Jag vägrade att ha ett uppkopplat larm till utryckning med ohemulig månadskostnad. Jag har kommit fram till vår optimala lösning ca 9000kr.

Nu var inte det längre viktigt. =) Vi ska satsa på belysningen ute istället.. tror jag.

Men det positiva i researchen är att jag sett det fina med brandlarm (förråd friggebod och om man nu inte är hemma) och strömavbrott (ex kyl frys). Min förhoppning var att man kunde hitta en lightversion där dessa enbart skulle vara inkluderade. Och givetvis för billigare pengar än 9000kr.

4 smarta brandvarnare är kanske inte det billigaste.. men kan vara bra att kolla av med om någon annan har luskat ut någon bra, stabil och hyfsat billig lösning. Ska kolla med elbolaget om det går att få ett strömavbrottssms.
 
M
Zeke_Varg skrev:
J
Min förhoppning var att man kunde hitta en lightversion där dessa enbart skulle vara inkluderade. Och givetvis för billigare pengar än 9000kr.
Ja och det var en sådan billigare lösning jag länkade ovan?

Här har de satt ihop ett paket av det hela, med brandsläckare och lite annat lull lull, fortfarande väl under 9000 kr
http://www.vikinglarm.se/hemlarm/br...med-sms-och-uppringning-(komplett)/c120/p340/
 
  • Gilla
Zeke_Varg
  • Laddar…
missade den. tackar! Ska kolla.
 
En ontech med kopplat brandlarm. Då får du sms vid strömbortfall, brand samt för en tempgräns. Lite meckigt med brandlarmet bara, behövs en rökvarnare med NC eller NO utgång.

Hittade endast rökvarnare som drevs av 12v (transformator) vilket ger att dom stängs av om strömmen går. Inte ovanligt att strömmen går vid brand... Så någon batteribackup hade varit fin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.