Lägger upp lite bilder från altanbygget.
Altanen byggdes "flytande" med 29 plintar så den ej bär mot någon vägg, trallen blev solid träkomposit då det sägs vara underhållsfritt i 25år samt passade kompositfärgen bra mot huset då det går i vitt och grått.

a1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fler bilder

a7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a9a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a11.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a16.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

a14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sjukt snyggt! Vad fick du ge per kvm ? 329:- ? Då blir det ett snyggt glasräcke runt dessutom?;)


Mvh fremax
 
Den ihåliga kompositen kostar därikring den här solida blev dyrare än så.
Har int bestämt räcke ännu om det blir glas eller ev. rostfritt i marin stuk som bilden nedan va tyck ni?
fffff.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O
Jag tror jag röstar för glaset....
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Har också byggt med träkomposit. Riktigt nöjd! Sitter nu i samma tankar, om jag ska köra glasräcke eller inte. Träräcke blir sådär mot kompositen. Har hittat ett par vettiga leverantörer via google. Med olika fördelar.
 
jag föreslår den "marina" varianten av den enkla anledningen mer kross säkert, även ifall du skulle ta härdat glas så kan en fotboll eller en fyllegubbe komma i vägen och göra tillvaron sur.
smaken som baken sägs de,, hur ser din bak ut ? :)
 
Det marina räcket enligt bilden lite längre upp är snyggt men inte "godkänt" då det är klätterbart för småbarn. Men det verkar inte vara någon som tänker i dessa banor..... Då det finns ett antal sådana räcken på altaner och balkonger. Men skulle det hända en olycka så kan kanske ägaren bli skadeståndsskyldig då räcket inte lever upp till kraven.
 
Det lilla jag har hunnit läsa mig till så stämmer det att det inte är godkänt pga möjligheten att klättra på det. Det finns ju även rekommendationer för hur långt mellanrum mellan golv och glas eller glas och överliggare/handräcke. Är det någon som har erfarenhet från de leverantörer som finns och kan rekommendera någon speciell?
 
En fråga, kanske lite OT, men varför sitter snörasskyddet så högt på taket, gör det verkligen någon nytta där?
 
Vad blev slutkostnaden för altanen?
 
Det finns väl inga krav på räcken som sitter i markhöjd, det är ju inte mer än ett par decimeter högre på utsidan?
 
@bekin livline fästen är det nog och inte snörasskydd....

/Peter
 
T
Hmm... varför har ni lagt ut "frigoliten" innan ni fyllde upp med sand? Är det för att plintarna inte står på frostfritt djup, eller?

Jag har nog aldrig sett det under en altan förut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.