Svar: 2. Lactuca Sativa Multiblond 56

Min fru odlade på balkongen men de dog av den heta solen och att de glömdes bort att vattnas.
Står de inomhus på köksbänken så är risken minimal att vi glömmer att vattna och dessutom finns de nära till hands när man lagar mat.
 
Svar: 2

Vi har en tomt som är tillräckligt stor för en riktig örtagård, men min man säger tvärt nej till alla former av odlingar. Och ska jag vara ärlig är jag nog för lat... Men att odla örter i en kruka i köket skulle jag verkligen uppskatta, särskilt som den inte behöver vattnas i tid och otid! Jag veckopendlar till jobbet och kan knappast ta med mig krukväxterna!
 
Hej,

Jag älskar Matlagning och Teknik. Detta är lite som det bästa av två värdar för mig.
Försökte tidigare odla lite själv i krukor men har sett att mina fingrar inte är så gröna som jag hoppas på.
Tänkte därför bygga ett eget system som kan vattna örterna per automatik men så hittade jag Smart Garden.
Hoppas få chansen att kunna pröva denna spännande produkt och funkar den bra blir det nog någa fler inköp för att stötta både mat och bak :D
Mvh
Filip
 
Svar 2 Lactuca Sativa Multiblond 56

Jag skulle behöva lite krydda i tillvaron. Att den dessutom är hydrofoniskt odlad kanske skulle kunna råda bot på min torra humor.
 
Att salladen är Lacuta Sativa Multiblond, det är jag helt säker på.
Men när nu sommarn är slut och det inte är lönt
att några frön ute i rabatten så.
Då skulle det givetvis vara skönt
att en inomhusväxtanläggning få.;)
 
Rätt svar: 2. Lactuca Sativa Multiblond 56

Smart Garden från Wexthuset.com, när du vill ha lite extra krydda i livet.
 
Hej!
Svar: 2. Lactuca Sativa Multiblond 56

Upplysningstidens viktigaste idé på 1700-talet var tron på människans förnuft. Voltaire menade "Alla människor är kapabla att tänka själva". Att kryddor kan läka och hela människor vat man oxå. Denna produkt ger oss båda dessa saker! Upplysning och helande örter! ;-) Tack för mig!
/// MaX
 
svar: Lactuca Sativa Multiblond 56

Perfekt med färska kryddor och grödor när man älskar att laga mat, speciellt när man vill ha lite mera smak på sina fat.
 
2. Lactuca Sativa Multiblond 56

Vi har i år haft som målsättning att inte köpa några grönsaker i affären utan odla det själva. Än så länge har det fungerat bra, vi har inte handlat några grönsaker sedan i våras, men nu börjar det bli kallare och kvar finns "bara" lite olika sorters rotfrukter.
Att kunna odla sallad och/kryddor i köket även vintertid vore perfekt!
Och den är snygg!!! Hade passat perfekt på vår köksbänk.
 
Svar: Lactuca Sativa Multiblond 56

Frugan och jag har fått en ny hobby detta året, nämligen att odla! Nu kommer nästa innovation Smart Garden.

Att kunna odla året runt är grejen och med en snygg och smidig kruka i köket kommer även matlagningen bli extra smakrik. Man tackar för bra grejer och snygga uppfinningar som fungerar!

Tack för en bra och kul tävling!
 
SVAR: 2. Lactuca Sativa Multiblond 56

Motivering: Min hustru älskar att odla ätbara saker, inte minst kryddor som vi har färska stora delar av året och torkade nästan hela övriga året. Det här hade verkligen varit den perfekta julklappen för hennes del, inte minst för att jag knappt tror hon vet att de existerar :)
 
Svar 2.

För att jag redan längtar efter vår!
Med detta trädgårdssubstitut
lättare det går
att vintern härda ut!
Plus att jag gillar sallad :D
 
Svar: 2 Lactuca Sativa Multiblond 56

Finns det någonting som är så svårt som att hålla köpe-kryddor vid liv? Jag vet inte hur många gånger man har blivit tvungen att slänga basilikan i slutet på veckan efter man använt den i köttfärsåsen på måndagen. Med denna revolutionerande uppfinning kan man odla dem från grunden med stil!
 
Svar: 2. Lactuca Sativa Multiblond 56

Då skulle det bli svårare för sniglarna att äta upp basilikan och kanske barnens intresse för gröna blad i maten skulle öka.
 
Svar: 2 Lactuca Sativa Multiblond 56
Har precis färdigställt mitt nya kök och med lite tur kanske jag kan visa upp det med min specialbyggda betongspacklade bänkskiva som jag är stolt över. Detta ser ut att kunna bli en perfekt kompis att hjälpa mig hålla det gröna vid liv hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.