När det tex Makita gör folk ingen skillnad mellan DIY modellerna och proffs, men när Bosch är det extremt viktigt.

Är det för folk inte vet det pga av att de har samma färg? Eller tycker man att deras DIY modeller är lika bra som blå Bosch?

http://www.its.co.uk/blog/wp-content/uploads/2013/11/comparemakitadrills1.jpg

E.g 453 kostar ju bara nån hundring mer än senaste PSR/PSB (sen säljas det ju en uppsjö mer grön Bosch här)

?
 
  • Gilla
Swebreeze
  • Laddar…
Det är en jäkla skillnad på grönt och blått.....
 
Om läser forum där folk från stater hänger, säger dom samma sak om tex 453 vs 480. Frågan är inte om det är skillnad, men varför bryr man sig inte när det gäller tex Makita.
 
....kanske för att färre provat både snik och bra makita här?
 
Antagligen är lägstanivån på Makitorna förhållandesvis bra, precis som de flesta gröna Bosch är.
Däremot tror jag, att det finns mer smäckmodeller i Gröna Bosch än vad Makita har. Tex deras miniskruvdragare.
 
C
corre skrev:
Tex deras miniskruvdragare.
Ha ha, ja fy fan vilket smäck. Använder min som ett spärrskaft eftersom den inte orkar dra runt skruven.
 
Fast jag har makitas miniskruvdragare (6723DW), den är rätt kass den med ;-)

När jag köpte den tänkte jag som det gissats här ovan att alla makitagrejer var bra men så var det alltså inte. Finns det något trick för att hitta proffsgrejerna jämfört med snikgrejerna för Makita, alltså något likt färgmarkeringen för Bosch?
 
Skulle gissa att alla verktyg som börjar på mini- inte är profs-grejer :)
 
MathiasS skrev:
Det är en jäkla skillnad på grönt och blått.....
Ja, gult! :p

Skämt åsido så håller jag helt med. Sen kan det vara rätt stor skillnad även på olika blåa. Tänker exempelvis på alla olika typer/klasser/nivåer av blåa skruvdragare.
 
Eftersom makita maskinerna har samma färg är det inte lika enkelt att säga vilka som är de sämre utan du måste gå in på specifika modeller. Det är lättare att göra skinnad på bosch proffs och hobby serier.

Dessutom så har alla makita 18v maskiner samma batterier vilket inte kompatibelt mellan gröna och blå bosch. Alltså blir det viktigare att välja rätt serie från början.

Har Makita ens fullsortiment på billiga maskiner eller är det mest skrivdragare? Har aldrig använt de billiga men de känns klena och klumpiga när man håller i dem :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.