Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Beijers "eget" fabrikat av parkettgolv RAW. Det har ett ganska tilltalande pris och påstås vara gjort av Kährs. Utseendet på "provgolvet" i butiken är helt OK men hur det blir i verkligheten kan ju ibland vara en annan sak.

Golvet ska läggas några våningar upp i ett hus med betongbjälklag. Vad är bäst att ha under, foam eller lumppapp, och varför? Anvisningarna från Beijers säger att ångspärr ska användas vid betongunderlag. Är detta verkligen nödvändigt några våningar upp i ett "gammalt" hus?

Jag tar även gärna emot rekommendationer på andra bra och prisvärda fabrikat av "standardparkett"? Priset är inte jätteviktigt så finns det goda argument för att välja ett dyrare golv lyssnar jag gärna på dessa!
 
Bump :)
 
Lätt å lägga inga problen dom ggr ja lagt golven iaf.
Ångspärr behövs bara på platta på mark el om du har golvvärme.
Lumppapp, inte lika svampigt.

Är väll inte jättebilligt golv heller 300:-/m2?
 
smiler skrev:
Lätt å lägga inga problen dom ggr ja lagt golven iaf.
Tack för svar! Det låter bra!

smiler skrev:
Ångspärr behövs bara på platta på mark el om du har golvvärme.[
Tack. Det kändes helt onödigt flera våningar upp i ett gammalt "välbrunnet" (betongen alltså) hus.

smiler skrev:
Lumppapp, inte lika svampigt.
Var inne på det själv också.

smiler skrev:
Är väll inte jättebilligt golv heller 300:-/m2?
Nej det går säkert att hitta billigare men jag tycker de flesta "seriösa" parkettgolv verka ligga på runt 500 kr och uppåt. Jag är absolut inte ute efter något budgetgolv utan snarare ett "volvogolv", dvs god standardkvalitet utan att direkt vara lyxigt. Förslag på alternativ mottages fortfarande gärna.
 
Fotbo eller Tarkett. Parkett Rolls-Royce för Volvo-pris! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.