7 018 läst · 7 svar
7k läst
7 svar
Måla på tapet
På konsumentens sida
· 3 103 inlägg
Vill du måla över en ful tapet? Förmodligen undrar du då om du kan måla över tapeten direkt eller om du måste driva bort den först. Så här kan du göra.
Du kan läsa artikeln här: Måla på tapet
Du kan läsa artikeln här: Måla på tapet
Måla tapeten ett varv, åtgärda bubblor och skador med kniv, slipning och spackel. Sedan är det bara att måla på. Fungerar bra för den som orkar med torktiderna och eftersom jag inte någonsin har tid att göra allt på en gång så är det perfekt...
Resultatet blir i alla fall bättre än när de professionella målarna har arbetat hemma. De fuskar så mycket. Sist jag använde "proffs" så slutade det med att jag färdigställde arbetet själv ändå, ville inte betala den extra timkostnaden...
Resultatet blir i alla fall bättre än när de professionella målarna har arbetat hemma. De fuskar så mycket. Sist jag använde "proffs" så slutade det med att jag färdigställde arbetet själv ändå, ville inte betala den extra timkostnaden...
Ont om professionella blir det alltmer gott om. Tyvärr en utveckling i Rots kölvatten. Kanske blir det bättre nu när Rot avdraget minimeras?
Jag målar ett "snålt" lager första gången för att slippa bubblor och släpp.
Jag målar ett "snålt" lager första gången för att slippa bubblor och släpp.
Jag målade med en grundfärg, tapetgrund heter det. Men det bubblade ändå. Tur att bubblorna drog ihop sig när färgen torkade. Sedan när jag fortsatte måla på grundfärgen, bubblade det igen och återigen drog ihop bubblorna sig när färgen torkade. Jag följde rådet att använda grundfärg men undrar ändå hur mycket den har gjort.
Liknande trådar
-
Bubblor och yta syns igenom renoveringstapet. Spackla, riva eller måla
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla på strukturtapet
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla på tapet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur tapetsera/måla direkt ovanpå konstruktionsplywood?
Färg, Måla & Tapetsera -
Spackla, måla, tapetsera?
Färg, Måla & Tapetsera