Hej min panna stänger av tempraturen av sig själv , alltid efter 2-3 dagar. Jag har infogat bilder . Den svarta dosan sjunker till kallt. Och Den som mitt finger är vid , får jag vrida på för att värmen ska höjas igen
Hoppas någon vet vad felet kan vara . Pannan är en ctc
Tack
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
hej tror du har vredet fel på första bilden det är för servicemannen, vredet ska stå rakt upp
 
Nja, det nedre vredet ska stå i läge "sol" om man vill köra automatik utan tidsstyrning. Det övre ska normalt peka mot hussymbolen. Här kan man finjustera uppåt och nedåt. Har man nedre vredet i läge "hand" så kan man använda övre vredet för att styra shuntmotorn manuellt vid test eller i nödkörning.
 
jo sant, det översta läget är avstängt, sätt på solen :p
 
Jag har en likadan shunt styrning vilket också brukar hänga sig några timmar innan den känner att den ligger helt fel i framledning så det hinner bli kyligt inne. Eftersom jag inte använder den så ofta numera (har bergvärme) så löste jag problemet med en timer som bryter strömmen till styrningen nån minut per timme vilket gör att styrningen vaknar till och börjar reglera korrekt.
 
Ställer jag den på solen , så funkar den inte alls . Då sjunker den direkt ner på kallaste på den svarta dosan . Ska kolla på det där med timer . Tack :)
 
Den ska stå på solen sen ställer man framlednings kurvan på skruven med mejsel spåret
 
Peter Spansk skrev:
Ställer jag den på solen , så funkar den inte alls . Då sjunker den direkt ner på kallaste på den svarta dosan . Ska kolla på det där med timer . Tack :)
Ok, då skulle jag misstänka att det är något fel på framledningsgivaren, eller utomhusgivaren. Jag hade testat att mäta upp dem iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.