HEJ när jag idag skulle slå på värmen i huset igen efter sommarn,
Så vägrar den värma när jag kör den på automatik , men när jag slår om på Manuell så värmer den . Någon som vet ifall det är något speciellt jag måste göra ? Allt är inställt exakt lika som när jag stängde av i våras .
pannan är en ctc 1100 family . Från 1997 .

Tack Peter
 
Jepp har läst den. Får det inte att funka . Bara genom manuellt . Hmm
 
Har du termostat ute så kan den vara värd att kolla. Ska gå att mäta resistansen enligt bruksanvisningnen
 
Nu när jag kör automatiskt så stänger den uppvärmningen efter cirka 5 dagar . Alltid samma visa. Då får jag gå ner och köra om , och då funkar det i några dagar igen . / Peter
 
Tror vi behöver mer information här. Har du något tidsur inkopplat? Har du utomhustermostat? Vad händer exakt och hur ser det ut när pannan har slagit av? Vad måste du göra för att få igång den igen? Har du någon effektvakt?
 
Får du en symbol som ser ut som ett parasoll i displayen, när värmen stängs av? Vad har du för inställning i menyn Temp -sommardrift? Och vilken utetemp har du just nu där du bor? ( natt och dag)
 
Nep har ingen display.
Ingen sådan inställning av temp . Jag vrider upp shunten och sen ställer på elementen
Temp ute är cirka 4-10 grader dagtid och -2 - + 4 på natten tack
 
Ok, så du har ingen shuntautomatik alls då? Var är det du ändrar mellan auto och manuell? Är det på omkopplarna till tariffstyrningen? Om du inte har tariffstyrning så skall du använda inställning manuell.
Tariffstyrning är rätt ovanligt idag, det användes förut när man kunde få en lägre eltaxa på natten t ex.
 
lordi skrev:
Ok, så du har ingen shuntautomatik alls då? Var är det du ändrar mellan auto och manuell? Är det på omkopplarna till tariffstyrningen? Om du inte har tariffstyrning så skall du använda inställning manuell.
Tariffstyrning är rätt ovanligt idag, det användes förut när man kunde få en lägre eltaxa på natten t ex.
Det är klocka på min . Men automatik läget funkar inte längre . Så har varit tvungen att köra manuellt och då sjunker pann tempen efter några dagar
Och jag får vrida på värme igen
 
så här ser det ut . Det är den svarta som sjunker till kallt . Och då får jag vrida på den som jag har fingret vid för att tempen ska öka.



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.