Håller på och bygger ett nytt rum hemma, det blir cirka 20 kvm med kattvindar på varje sida. Kattvinden är isolerad, både golv och tak. Tänkte sätta gips i taket i kattvinden, är det rätt? eller funkar det lika bra med OSB? Det blir ju en kall kattvind. Har golvvärme i rummet utanför.
Jag undrar om jag skall ha plast i väggen både på kattvindens sida och i väggen ut till rummet, bifogar en simpel skiss. Det är isolerat 145 mm i yttertaket i kattvinden, (där det står isolering+luftspalt) Där sitter plast och läkt.
 
  • FullSizeRender.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Absolut inte dubbel plast!! Eftersom du har plast i taket i kattvinden så behöver du inte någon plast och isolering i väggen.
 
Redigerat:
  • Gilla
smallbone
  • Laddar…
Nej ok, men isolering tänkte jag, då vinden kommer vara kall. Eller? Och utanför väggen kommer det ju vara golvvärme dragen. Läste någonstans att man skulle ha plast inåt rummet, alltså mot värmen, men jag kanske kan hoppa det då eller?
 
Eftersom taket är isolerat ända ner till takfoten så behövs ingen isolering i vinden. Du har en varm kastvind som är perfekt att förvara grejer i.
 
Ok, tack för det, då vet jag. Det är ju det som jag tänkt att ha kattvinden till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.