Hej!

Vi ska bygga hus i Varberg under våren 2007. Funderar starkt på A-hus modell Mölle.

Någon som byggt i Halland som har tips att dela med sig av?

Någon som har erfarenhet av A-hus i Göteborg, Kungsbacka, Onsala, Varberg, Falkenberg eller Halmstad?

Någon som byggt husmodellen Mölle? Vi har än så länge bara sett huset på ritning. Ska titta på ett färdigbyggt i helgen... spännande! Vi är så nyfikna på hus ni som byggt huset trivs och upplever huset!!!

Häls. Linan
 
Vi ska bygga Mölle med vinkel i Mantorp (ett par mil från LInköping). Vi har sett ett Mölle som var ursnyggt (typ alla tillval som finns). Trots att vårt hus inte kommer att bli riktigt lika tjusigt tror vi att det kommer att bli jättefint och passa oss utmärkt. Huset kommer att levereras i januari och inflytt i maj.
Hittills är vi nöjda med A-hus.
Lycka till och berätta gärna mer om ert projekt!
 
Vad kostar Mölle? Det är ju ett fint 1 1/2-planshus tycker jag. :)
 
Vårt variant kostar 1990000kr.
 
Då ingår vissa tillval och ett dubbelt garage (samt vinkrln ca 17kvm).
 
1990t med dubbel garage och vinkel, det låter som ett väldigt bra pris tycker jag!
Är det helt nyckel färdig eller kommer ni att göra mycket jobb själva?

/LK
 
Vi har fått ett pris från Halmstadkontoret på Mölle, räknat på standardval samt putsfasad som lyder 2200000:-
 
Nyckelfärdigt!
 
Ber om ursäkt! Räknade fel när jag drog bort tomtkostnader odyl. Vårt Mölle kostar nyckelfärdigt med dubbelgarage 2160 000!
 
Hej igen Elias,

Är ditt pris med putsat hus? Jag tycker det verkar väldigt billigt fortfarande ;-)

/Lars
 
Nej ingen puts!
 
Vi byggde på Tjörn ett "Lyckan 5" med större takkupa och helt inredd övervåning. Slutbes nu i torsdags. Nu ska jag "bara" tapetsera hela kåken... ledig till jul från jobbet.

Mycket nöjda med bygge och hantering. Bra med golvvärme och mycket valmöjligheter i inredning. Valt till en del men notan blev ca 1,9 kr plus tomt/VA.

A-hus (Citykontoret) har gjort sitt jobb bra.
 
Hej!

Bestämde Ni Er för Mölle?

Vi är inne på att bygga Mölle i Ljungby kommun men har framfört önskemål om att få se huset innan. Vart åkte Ni för att titta på Mölle?

Mvh

Helena
EmelieA skrev:
Hej!

Vi ska bygga hus i Varberg under våren 2007. Funderar starkt på A-hus modell Mölle.

Någon som byggt i Halland som har tips att dela med sig av?

Någon som har erfarenhet av A-hus i Göteborg, Kungsbacka, Onsala, Varberg, Falkenberg eller Halmstad?

Någon som byggt husmodellen Mölle? Vi har än så länge bara sett huset på ritning. Ska titta på ett färdigbyggt i helgen... spännande! Vi är så nyfikna på hus ni som byggt huset trivs och upplever huset!!!

Häls. Linan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.