Hej!
Någon som vet var man kan köpa dom där runda strömbrytarna med rund knapp?

Tack
/Helena
 
Tja...men jag menade den där gamla klassikern, rund med en rund knapp som man trycker rakt in...

någon...???

/Helena
 
Exakt den där med runda knappen kommer jag inte på var jag sett just nu men Gysinge har några "gamla" varianter i både vitt porslin (450:- ) och svart bakelit (320:- ), kanske det kan vara något?!

//Christina.
 
Fast Clas Ohlson har faktiskt en med rund tryckknapp i Eljo Renova serien :)
Fast den här tryckknappen är betydligt större än den jag tänker på :-/
Men den är iof. betydligt bättre i pris än Gysinge's iaf.

//Christina.
 
Det är väl en dimmer...
 
Ja.... det är det kanske, tyckte väl att tryckknappen såg väldigt stoor ut, men tänkte inte riktigt färdigt, ursäkta..... :-[

MVH/Christina.
 
Men här då, dessa är då "banne mig" ingen dimmer ;)

//Christina.

*EDIT* Den vita är i porslin och den svarta i bakelit.
 
Säljs även på byggfabriken.se i glas porslin och bakelit.


Jag hade själv tur och fick en massa gamla porslin och bakelit kontakter av en pensionerad elektriker. Vi har många vägguttag (Faktiskt infällda i några fina rum, stål rör och tjärpappsdosor!) som sitter högt mitt på väggen i vårat gamla hus. Det var ju fin när strömmen kom så det skulle ju synas!
Tyvärr har de flesta gamla elprylarna i huset har blivit utbytta under årens lopp. Det passar det mycket bättre med gamla bakelit uttag som blir som smycken på väggen jämfört med moderna uttag som helst bara ska smälta in i en ljus vägg.

Kul att sånt här är på väg tillbaka. I vissa rum vill man ju ha jordat.

plexi
 
Är de du visade från byggfabriken, Christina?

Jag ska snart flyta in i en lgh i ett hus från sent 40-tal. Tänkte först sätta in nya, snajdiga strömbrytare men kom ju sen på att det är helt fel, ska försöka hitta nåt mer tidsenligt...
 
lnu skrev:
Är de du visade från byggfabriken, Christina?

Jag ska snart flyta in i en lgh i ett hus från sent 40-tal. Tänkte först sätta in nya, snajdiga strömbrytare men kom ju sen på att det är helt fel, ska försöka hitta nåt mer tidsenligt...
Nej, "Byggfabriken" har bara (såvitt jag vet iaf. ;)) varianterna med vred eller vippa, de med knappen kommer från Nacka byggnadsvård. Till 40/50-tal skulle jag välja "knappen" de andra känns som "längre tillbaka" men jag är iof. ingen stilexpert så det är bara min personliga reflektion :).

MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.