Skulle man kunna göra en pool av en standard fraktcontainer?

Gräv en grop, köp en begagnad container för 15' kr och lyft ner den i gropen, kapa bort taket och det av väggarna som sticker upp, gör hål för belysning och vattenslangar, fyll på med lecakulor runt om för stabilitet och isolering, bygg en snygg sarg och lacka insidan med epoxi.

Den lär inte rosta sönder på många år, den blir stabilare än glasfiber eller trästomme, den är ca 15 kvm vilket skulle passa min lilla tomt och det går fort att bygga. Någon som ser några problem?
 
Ja, den är 2,4 m bred, helt värdelöst för en pool om man inte ska träna simning och ska man det är den för kort istället.
 
Två då? Svetsa ihop och skär upp väggen. Staga upp de gamla kortsidorna om det behövs.
 
Väggkostnaden var 10-15% av min totalbudget....det är annat som kostar.
 
  • Gilla
llehs och 1 till
  • Laddar…
Svår att få helt tät, svår att rengöra
 
...för djup, måste kapas på höjden också...men det måste man ju iofs ändå.
 
Ställ den på högkant och öppna dörrarna så slipper man kapa, dessutom ingår ju då kraftigt poolöverdrag! :rolleyes:

Perfekt för att öva fridykning eller bygga ett kompletterande hopptorn! :rolleyes:
 
  • Gilla
ekholm1970 och 4 till
  • Laddar…
Det finns containrar med avtagbart tak.;)
Skulle dock aldrig gräva ner någon container i min trädgård.:p
 
Nä, det var mest en tokig idé jag fick.
 
  • Gilla
ezed och 3 till
  • Laddar…
fubar skrev:
[länk]

Det finns ju redan...








Sorry 😬


Fy, så lågt. : )
 
  • Haha
stefan_steffansson
  • Laddar…
Hahaha:)) detta spårar ju ur en del!!

För att va seriös tror ja den blir lite för liten.. Antar att det inte blir släta innerväggar?? Vilket som sagt blir svårt att rengöra.
Epoxi färg är väl inte den heller gratis så jag skulle nog hellre satsa på en vanlig pool trä eller plåtstomme med liner... 3,5x7m och uppåt är att rekommendera...

Sen som det nämndes så är de stommen som år den billiga delen i bygget'
 
Men smaken är ju som baken! Folk bygger ju ute-spa och badtunnor utav 1m3 ibc-containrar så visst kan man ha pool av en stor plåt container... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.