Kanske såg min tråd om pelarborren... tack för synpunkterna där!

Nu gäller det en planhyvel som jag undrar om är lönt att lägga ut annons på. Funktionell men till åren kommen. Ej använd senaste 15-20 åren så ett rembyte är nog bra på sikt:)

Vad är ett rimligt annonspris på en sådan? "Verktygslagret i Göteborg" har levererat maskinen. Ska se om jag hittar nån mer märkning på kolossen.Eller ska jag köra till närmaste metallköpare och hoppas att jag får nån krona för råvaran? Planhyvel2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyvel märke.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
planhyvel3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt ut den för ett tre tusen och bli nöjd när du får 1500:- i handen, vill ha den själv men får inte köpa mera verktyg i år....:(
 
Pagno skrev:
Sätt ut den för ett tre tusen och bli nöjd när du får 1500:- i handen, vill ha den själv men får inte köpa mera verktyg i år....:(
Vore jag dig skulle jag försöka ändra räkenskapsåret hos skatteverket simsalabim så kan du köpa mer utan att (sambon) säger nåt. Säg till sambon jasså du menade kalenderår? Oj förlåt jag tänkte helt fel nu!!! ;) ;) ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag tycker 1500 är klart i underkant om allt funkar, är komplett (har du bordet till långhålsborren?) och borden är i bra skick. Skulle säga kanske 4k istället, kvalitetsmaskiner i litet format är relativt ovanliga.

För övrigt är det en rikthyvel m tillsats för planhyvling och med långhålsborr.
 
Gamla gjutjärnsprylar anses väl mycket bättre än nya Kinamaskiner och är därför eftertraktade.
 
Tack för synpunkterna.
Har kört ett släp m bråte till tippen idag. Hittade diverse olika mothåll, stag o annat till hyveln. Osäker om det är en komplett samling tillbehör, men förhoppningsvis finns vitala delar med. Dessutom fanns en ersättningsrem också..:)
Lägger ut en annons i veckan får vi se om nåt nappar.
 
Jovisst, 1500:- är i underkant av vad den är värd, men tyvärr brukar de inte gå för mera än ett par tusen på annons, folk köper hellre en ny som inte ens är i närheten av vad denna är i kvalité och prestanda.
 
Fin sak, skulle gärna haft en sådan. Skulle varit perfekt för mitt garage.
 
Case closed. Såldes till utannonserat pris, 3500kr. Alla inblandade nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.