Någon som har erfarenhet av detta?

http://www.larma.se/alairm-360-inbrottslarm/

Känns som det är bra om man tänker på skalskyddet. Men garaget går inte att få med. Går inte att koppla in utomhus siren. För husdjur verkar det jätte bra.

Någon som har tips på någe annat ? Får kosta 7000-10000+ vill inte ha anslutet till larmcentral. Vill ha skal och vanligt.

Måste ha 5 magnet kontakter
4 deckare
Vill ha AppStyrt och taggar.
Gsm uppringning eller sms
Inom och utomhus siren

Och larmet ska se snyggt ut;)
 
Stötte på ngt liknande när jag kollade larm för ett tag sedan. En enda burk som bevakade allt men efter vad jag förstod blev det ingen hit annat än i teorin. Har man ett tätt hus kanske det fungerar kanon?
 
barfotalasse skrev:
Stötte på ngt liknande när jag kollade larm för ett tag sedan. En enda burk som bevakade allt men efter vad jag förstod blev det ingen hit annat än i teorin. Har man ett tätt hus kanske det fungerar kanon?

Jag fick ett sånt här visat på en affär för många år sedan. Av annan modell. Men den var grym då. Dom lade den i frysen och larma. Öppna ett litet fönster och det larma när det låg i frysen.

Hade det vart appstyrt, utbyggnadsbart så jag kunde ha garaget och utbyggnads siren. Då hade jag prövat direkt

Men jag har titta på några bla. Teletec och powermaster men vill man ha ett hyfsat får man betala 15000kr om man ska täcka in allt.
 
Redigerat:
Jo, kostnaden sticker iväg ganska snabbt om man vill ha mer än "grundpaketet". Så man får prioritera. Att få hem en grym batongvakt ögonaböj hemskickad på en ljusstråle bara någon elaking börjar bända lite är ju tyvärr science fiction. Att ha husdjur och bra larmat är ju extra knepigt så vi bestämde oss för att inte ha husdjur. Och så fick vi fundera över varför vi egentligen ville ha larm, 'hotbild' och vilken respons vi faktiskt kunde räkna med. Ganska snart stod det klart att valet stod mellan stort eller litet larm, inget mittemellan.
 
barfotalasse skrev:
Jo, kostnaden sticker iväg ganska snabbt om man vill ha mer än "grundpaketet". Så man får prioritera. Att få hem en grym batongvakt ögonaböj hemskickad på en ljusstråle bara någon elaking börjar bända lite är ju tyvärr science fiction. Att ha husdjur och bra larmat är ju extra knepigt så vi bestämde oss för att inte ha husdjur. Och så fick vi fundera över varför vi egentligen ville ha larm, 'hotbild' och vilken respons vi faktiskt kunde räkna med. Ganska snart stod det klart att valet stod mellan stort eller litet larm, inget mittemellan.

Vi hade sector alarm förut. En släkting råkade sätta igång larmet när vi var utomlands. Larmtjänsten fick inte tag på oss via tel. Så dom kom ut han satt snällt och vänta 40 min då bodde vi en i centrala stan och det var på eftermiddagen en vardag. Så arbetsbelastningen bör inte varit så hög,brist på arbetskraft mer isf.

Det är totalt värdelöst. Att ha väktare har en vän som arbetat med det i många år. Dom ska iakttaga och inte ingripa dom ska tillkalla polisen. Han har suttit många gånger i bilen utanför inbrott som skett och följtefter sedan men blivit ifrånkörd.

Vi har haft en del inbrott i området och det är nära Sveriges gränser så det händer att ligor åker förbi. Vi vill mer ha ett grund skydd. Och veta att vi har gjort vad vi kunna, alla grannar har larm. Det har föregående ägare haft med, men tog bort det för husdjuren.

Vad installerade du för larm då?
 
Blev en friköpt powermaster kopplad till fristående larmcentral till låg kostnad. Ev. utryckningar debiteras. Avgörande för oss blev att åtgärdsinstruktionen kan ändras efter omständigheterna och att hela larmet ska kunna fungera långa tider utan underhåll, fix eller uppdateringar. På ytan inget flashigt alltså.
 
Teletec larmen är ju DSC i verkligheten och de köper man från USA mycket blilligare än vad de tar för dem i sverige.
ett expansionskort som kostar 1200 hä kostar typ $32 där borta .....
 
Bumpar denna tråd, mkt nyfiken på denna.

Någon, någon med erfarenhet?
 
ginko skrev:
Bumpar denna tråd, mkt nyfiken på denna.

Någon, någon med erfarenhet?

Vi hoppade över det larmet jag tog upp i tråden. Det falliera på att det inte gick och larma garaget och att ha det som skal som vi ville. Det fanns inga utbyggnads möjligheter med utomhus siren, taggar .m.m

Vi har nu ett powermaster 10 är väldigt nöjd med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.