Dom förutsåg tydligen World Wide Web och insåg att å,ä,ö inte skulle funka.
 
KnockOnWood skrev:
Vad de inte tänkte på var att vi byggde självgående system.
Är det ett annat sätt att säga att jobbet ni gjorde gjordes helt i onödan och till ingen nytta?
 
Det är nästan lika illa i Halland.
Där bråkar vi om en liten ort skall stavas Vilshärad eller Villshärad.

Jag kanske skall föreslå Vilsherad :)

Tack för tipset!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Men vad är det med skåningarna, skäms dom för prickar och ringar, Skånska blev väl Skanska sen därefter?
Skanska hette innan Skånska Cementgjuteriet till 1984, då man bytte namn till Skanska för att verka mer på en global marknad. Men som skåning så hade det varit roligare om det hetat Skånska istället... :)
Huvudkontoret är flyttat från Malmö till Stockholm, så är inte mycket skånskt kvar i bolaget förutom en skånsk VD.
 
KnockOnWood skrev:
Du hugger som en kobra :D

Det är i alla fall så det uttalas. Egentligen ligger ju varuhuset i Väla.
Eller tycker du att jag skall skriva Vela :)
Fast då uttalar du det fel ;)

Helsingborg uttalas mer som engelska "hell" i början.
Ä:et i Väla uttalas som ä:et i värde.

Dessutom ligger inte varuhuset i Väla. Det är köpcentret som heter Väla. Den geografiska platsen heter Ödåkra.

Shit, vilken Besserwisser jag var idag då. ;) Eller var det Mersserschmitt det hette? ;)

Synd att du får en skopa av sleven här, men jag försöker hålla ett par hantverkare i öronen samtidigt. De gör inte ett bra jobb.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
...
Shit, vilken Besserwisser jag var idag då. ;) Eller var det Mersserschmitt det hette? ;)
...
Jag skull nog hellre vilja anropa dig med nyordet Eberspächer :)
Men det är alltid kul att höra olika synpunkter :)
 
Rörisen var här idag (äntligen) och fick igång varvmvattnet till vår lgh i uthuset, Nu kan h*n få duscha varmt för första gången på en månad.. (y)

Passade också på att boka in lite mer rörjobb i nästa vecka, dags att frostskydda vattnet till gästsvitens toalett..
 
KnockOnWood skrev:
Jag skull nog hellre vilja anropa dig med nyordet Eberspächer :)
Nyord? Ja kanske jämfört med dinosaurierna. Verkar dock åtminstone ha funnits sedan 1865.

1865 Master tinsmith Jakob Eberspächer founds a workshop in Esslingen am Neckar, which soon specializes in metal-framed roof glazing.
Fast nu är vi nog väl OT till och med för en fredag...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Nyord? Ja kanske jämfört med dinosaurierna. Verkar dock åtminstone ha funnits sedan 1865.
Fast nu är vi nog väl OT till och med för en fredag...
Helt rätt!
Men jag menar ny användning av ordet för att beteckna en förståsigpåare.

Du vet krig är fred, slaveri är frihet osv. Läs Orwells 1984. Eller läs om :)

(Mitt motto: Inget är OT, så länge moderator släpper igenom det :)
Här är det lördag hela veckan)
 
P
Lite småsaker
  • Satt upp nya larmskyltar och dekaker.
  • Klippt ned perenner och kört till komposten
  • Programmerat om Nexa-fjärrkontroll efter batteribyte
 
Tömt vinden på 40 år gammalt skräp. Fyllt en 22 fots container snart. Så jäkla skönt att bli av med gammalt mög.
Hittade fina 2x5 plank i teak. Skall bygga nåt kul av dem i framtiden....
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Mikael_L
Ja förra helgen målade jag som sagt sista biten takfot på garaget (1:a strykningen, men det är ingen högoddsare att det aldrig blir en andra strykning där :)).

Och idag blev jag färdig med andra strykningen av garagets fasad, tog sista långsidan idag.
Jag har aldrig tyckt att hösten är lämplig tid för målning utomhus :surprised:, men denna dag var iaf ganska hyfsad. Slamfärgen kändes faktiskt redan nu torr.
Men visst har virket ev lite väl hög fukthalt. :surprised:.
 
Äntligen helt klar med badrummet! Spegel, toarullehållare samt krokar till handdukar blev idag monterade och nya flamman har inrett med handdukar, sopkärl, tvättkorg och tvålpump. Fyfan va skönt! Tog bara tre år. :)
 
AnneFi
Försöker städa ut saker som bara ligger och skräpar för att göra plats åt en familjemedlem till

Slänga sälja och sparahögar överallt.
 
AnneFi
Och så måste jag bara få stolt visa upp vår kommande bebis säng.
Den kommer inte i närheten av dagens säkerhetskrav men jag såg den risig på annons och föll pladask. Sambon fick montera ner den spackla igen alla skruvhål och skruva ihop den igen.
En del av beslagen saknades så en vän till oss gjorde nya och efter några lager färg med färgsprutan så blev resultatet så här. Min sambo är bäst :)

20141011_193020_zpsgurgpw7b.jpg
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.