Hur får man bort "plastpluggar" från väggem som man använt för att hänga upp hyllor med, när man ska flytta? Har köpt spackel och vit färg för att täta igen hålen - men plastpluggarna måste ju ut.

Tror det är sten/betongvägg jag har. Pluggarna är intryckta efter att jag borrat hål i väggen.



IMG_8691.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_8690.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Skär bort plasten som är synlig för att sedan spackla över hålet
 
  • Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
maflax skrev:
Skär bort plasten som är synlig för att sedan spackla över hålet
Och efter att den yttre delen är bortskuren går det säkert att slå in pluggarna lite till.
 
jag brukar skruva i en skruv några varv sedan dra ut allt med en tång.
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 9 till
  • Laddar…
Borrmaskin med vanlig borr som är något mindre än hålet i väggen. Den skär ut hela pluggen på sekunder.
 
  • Gilla
Operadivan och 2 till
  • Laddar…
I
HSP skrev:
jag brukar skruva i en skruv några varv sedan dra ut allt med en tång.
Det samma gör jag. Samma skruv som suttit där, in några varv och dra ut.
 
  • Gilla
Impulsius och 1 till
  • Laddar…
Jag föredrar att skära av delen som sticker ut och sedan spackla för att slippa spackla ett "större" hål än nödvändigt.
 
  • Gilla
Emil Mena
  • Laddar…
Om vi backar till ruta 1, måste de verkligen bort? Det är ju fullt normalt är det ju lite gamla hål i väggarna när man flyttar in i en lägenhet. Om du inte målar hela väggen komemr det bli flammigt
 
toolman77 skrev:
måste de verkligen bort?
Kanske inte. Men har man, vilket jag råkat ut för, haft en gammal plugg rakt igenom ett VP-rör där den effektivt blockerade omdragningen av den, i samband med plugginsättningen, sönderborrade kabeltvkabeln, så plockar man bort dom efter det... :(

Ursäkta monstermeningen. :surprised:
 
Alfredo skrev:
Kanske inte. Men har man, vilket jag råkat ut för, haft en gammal plugg rakt igenom ett VP-rör där den effektivt blockerade omdragningen av den, i samband med plugginsättningen, sönderborrade kabeltvkabeln, så plockar man bort dom efter det... :(

Ursäkta monstermeningen. :surprised:
Jo men nu gällde det ju borttagande av plugg inför flytt och då är frågan om de verkligen måste bort. Den nya boende kanske vill ha tavlor på samma ställe. Om det är en bostadsrätt ska den väl till och med vara i samma skick vid överlämning som vid kontraktskrivningen, att inklusive hål.
 
toolman77 skrev:
Jo men nu gällde det ju borttagande av plugg inför flytt och då är frågan om de verkligen måste bort.
Aha, missade att det var en flytt. Trodde det var en renovering.
 
Brukar ta en hovtång och nypa av dom sedan peta in i vägen och spackla. alt om det är betong, dra ut dom ur väggen rätt å slätt med en tång.
 
  • Gilla
noupe
  • Laddar…
Borra ur dom.
 
FixarFarsan FixarFarsan skrev:
Jag föredrar att skära av delen som sticker ut och sedan spackla för att slippa spackla ett "större" hål än nödvändigt.
Jag har samma problem vid flytt nu att plastplugget sitter fast i hållen. Jag undrar vad använde du att skära den delen som stickade ut?
 
Jag brukar slå in dem, ta en skruvskalle som täcker hela pluggen och banka in den väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.