Hej,

Har klätt första rummet med renoveringsgips på spånskivorna, problemet är att vid varje skruv har gipsen pressats utåt så det blir en liten bula, ska man använda någon speciell skruv eller vad är problemet? Jag har använt vanlig 30mm gipsskruv och Danogips
 
S
tyvärr så kan det gå.
sen monteras ju för det mesta renoveringsgips på en en gipsat vägg.
 
SBH skrev:
tyvärr så kan det gå.
sen monteras ju för det mesta renoveringsgips på en en gipsat vägg.
Vilket skit...det är ju helt kass att få bulor utåt....kanske prova med spånskiveskruv istället
 
Limma?
 
Inte spånskiveskruv. Den sabbar det yttersta papperslagret. Jag har skruvat med vanlig gipsskruv i försänkningarna på sidan och limmat med pl600. De kanter som inte har försänkning täcks ofta av lister. Hörn kan bli lite knepiga. Man får ha fasningar i hörnen om möjligt, något som jag gärna slipper. Jag använder inte renoveringsgips längre.
 
Jag har skruvat hundratusentals vanliga gipsskruv i renoveringsgips. Inga problem här inte.
 
Inte hundratusentals men kanske tusen skruv och inget problem jag kan skylla på gipsen eller skruven. Diggar gipsskruv för plåt i lämplig längd. Givetvis har man väl samma risk som för vanlig gips att dra för hårt och kanske marginalerna lite mindre än på vanligt gips
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Q
hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Jag har skruvat hundratusentals vanliga gipsskruv i renoveringsgips. Inga problem här inte.
Vilket/Vilka märken på gipsskruv och är den
skruvade med automat?
 
  • Gilla
topmount
  • Laddar…
Q
M myrstack skrev:
Inte hundratusentals men kanske tusen skruv och inget problem jag kan skylla på gipsen eller skruven. Diggar gipsskruv för plåt i lämplig längd. Givetvis har man väl samma risk som för vanlig gips att dra för hårt och kanske marginalerna lite mindre än på vanligt gips
Vilket/Vilka märken på skruv och är den
skruvade med automat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.