Svar: 5 liter


Vår dammsugare suger endast med måtta,
jag skiten här hemma undan får skotta.
Jag en gång en dammråtta fick nedbrotta,
som både fräste och spotta.
Vare sig det är råtta eller sork,
så har jag nu slut på ork.
Så snälla låt mig ha tur,
jag är ju rädd för dessa djur!
 
Svar: 5L

Med två våningar och tre små killar
är dammråttor något som vi ofta ogillar
Dammsuger oftare än jag vill
vore toppen med en dammsugare till
 
5 liter.

Jag motiverar med att jag har en dyr dammsugare av annat märke där jag klev på slangen som då så klart gick sönder.
En ny slang som reservdel var så löjligt dyr att jag aldrig någonsin kommer att köpa den.
Er fina lyxdamsugare skulle då verkligen kännas lyxig då den är hel och framför allt tyst vilket den gamla dyra inte är.

/Johnny
 
Svar: 5 l

En AAAA-dammsugare som är lätt att ta fram
och som snabbt suger upp all smuts och damm
så att jag kan ägna mig åt mer åt det jag mest vill
nämligen fest och glam.
 
5 liter

Kan aldrig vara fel med en AAAA-klassad UltraOne Quattro från Electrolux med S-bag Ultra Long Performance bags!!!!
 
Svar: 5 liter

Vill. Ha.
 
Svar: 5 liter!
Både jag och sambon hatar att dammsuga. Två katter och en ettårig dotter kräver dock ett flitigt användande av dammsugaren... Med en sådan här supermaskin tror jag starkt på att vi istället för att avsky dammsugningen kommer att börja slåss om att få dammsuga :) Snälla hjälp mig att få sambon att ta över städningen ;-)
 
Svar: 5 liter

Har ännu inte vågat säga till sambon att jag har sugit massa gipsdamm och annat byggkrafs med vår jättegamla electrolux dammsugare. Det hade blivit galej om jag överraskade henne med en ny tyst och effektiv nu när 4:e barnet kommer! Det hade inte bara underlättat städningen, utan även gipsdammsdiskussionen
 
Svar 5L

Varje gång jag använder min nuvarande dammsugare hoppar jag högt och skriker av all statisk elektricitet den alstrar.
Håret reser sig över hela kroppen,det rycker i musklerna och det slår gnistor om mig så det sprakar.
Försökte reklamera men fick bara en aluminium tejp att sätta på handtaget,ingen större tröst.
Gnistorna fortsätter lika obarmhärtigt och om någon kommer i närheten så får de också en kyss av den mindre angenäma varianten.
Inte undra på att jag tappat sugen och vill ha en ny.
 
BigR
Svar: 5 liter

För att jag är trött på att släpa på vår 10 kilos Miele, som dessutom alltid välter och ligger hjälplöst tjutande uppochned när jag drar den över en tröskel här hemma.
 
Svar: 5L

Ska precis flytta till nybyggt hus med tvillingar på väg om ett par månader! En ny Electroluxdammsugare skulle passa perfekt. Speciellt tack vare den låga energiförbrukningen och den extremt tysta motorn som inte väcker hela huset :)
 
Rätt svar på frågan är att påsen rymmer 5 liter.

Min motivering är kort men ärlig!

Plötsligt händer det! Jag är kär <3 vilken underbar och vacker apparat att ha i sin ägo!

:)
 
Vår medlem Johankr är veckans lyckliga vinnare, och tar hem dammsugaren från Electrolux. Stort grattis önskar vi på redaktionen :D!

Motivering: Jag byggde ett hus, slipade mitt trägolv, glömde sätta på spånpåsen på golvslipen, använde min dammsugare istället, körde sönder den på grund av allt damm, inredde huset för mina sista pengar, sa upp min lägenhet, lånade grannens dammsugare när jag flyttstädade och vägrar nu köpa ytterligare en budgetmaskin som låter mer än den suger. Istället sopar jag tills pengarna finns. Det hade varit skönt att slippa sopa.
 
5 liters volym!
Jag behöver en ny dammsugare för vår centraldammsugare är kass.Den är av ett känt märke men suger inte upp småsten från golvet i hallen.Så det är till att ta fram sop och borste när det städas för att få bort småstenen.
 
Svar 5L.
Vi har snickare, målare & VP installatörer hemma
så städningen har blivit ett dilemma
då vår dammsugare gått sönder här hemma!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.