Jag har ett Volvo-takräcke på min V40, till det hör en ganska otymplig T-formad skruvmejsel.

Den senare är nu lagd på "ett fiffigt ställe", dvs jag hittar den inte. Och jag är i färd med att lägga ut trotjänaren på försäljning så jag vill ha av räcket.

Eftersom själva skruveriet sitter en bit in i räcket så kan jag inte se om det är för någon sorts standardbit, och jag har ju inte memorerat hur skruvmejseln ser ut. Har försökt pilla med de olika varianter jag har som är smala nog att gå in för att se om någon passar, men inget napp.

Är det någon som känner igen räcket nedan och har en dylik skruvmejsel? Och som i så fall skulle kunna svara på vad det verkar vara för bit?

20141009_162225.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är en Torx, kan gå ut och se storleken.
T30...
 
Redigerat:
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Jaaa, vore jättesnällt!
 
Inte hundra men tror det är t30, sån där med hål i vill ja minnas.
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Hål i?
Visste inte att det fanns sådana?
 
Du måste ha en med hål i annars går det inte.
 
Googlade just fram något sådant, där ser man.
Synd, misstänker att sannolikheten att kunna glida in på standardbygghandeln och hitta en lagom lång skruvmejsel med rätt bit då sjunker :(...
 
Heter de med hål i något speciellt?
 
Strålande! Tack för hjälpen!
 
Har också sånt räcke och för säkerhets skull två skruvmojänger eftersom jag köpte nytt räcke när det gamla blivit kvaddat av en stygg norsk garageport i Trysil 😳
Förvara dom i bagageutrymmet då har du dom alltid tillgängliga!
 
Ja, jag kan inte riktigt förstå själv så här i efterhand varför jag INTE förvarade den i bilen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.