Johan Van Kuyl skrev:
Har spelat surgubbe nu och skickat ett konstruktivt kritiskt mail till dem. Man tycker ju att de borde vilja lösa ett problem som detta...
Så de får sälja färre diskmaskiner? Jag är inte övertygad om att det är en så stor morot ;)
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Haha, jag påpekade faktiskt just detta också :)

Sniket, sniket, dröjer väl bara tills deras TV-möbler endast passar deras TV-apparater också :)
 
Tack ricnym, gillade din lösning :) det är nåt sånt jag funderat på.
 
Att IKEA ändrat storleken på lådorna har nog ingenting med att sälja diskmaskiner att göra.
Optimala höjden på diskbänken har höjts säkert 5-10 cm sedan den svenska kökstandarden kom på 40-talet. Det är på tiden att någon större tillverkare av kök faktiskt utnyttjar hålet som blir mellan skåp och golv när diskbänken höjs. I ett vanligt kök ger det säkert en halv kubik mer förvaringsutrymme.

Tror på Cylindas metod som jeppeknaster delade. Montera diskbänken med några centimeters mellanrum mellan undersida diskbänk och diskmaskin. Jfs betyder det att diskmaskinen hamnar på 1940s höjd :confused:

jeppeknaster skrev:
[länk]

Kan det funka att låta luckan gå 6cm högre?
 
Kan visa hur jag gjorde med min lucka och Ikea metod. Givetvis passade inte diskmaskinen med köket eftersom luckan tog i under, så som ni ser på bilden sågade jag sista luckan och målade kanten på sista biten med Antikvit. Fick kapa stora biten nån cm för att den inte skulle ta i lillen biten när man öppnade. Sedan satte jag två små reglar på varje sida och limmade med no more nail. Sen fick det sitta med skruvtving 10 min. Blev mycket mycket fint. Hoppas detta kan hjälpa någon.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
MAARTEN76 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.