Hej

Kan någon tipsa mig om hur man fäller in tex en kompassros i ett trägolv, gärna en film


golv_kompass.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om man gör en kompassros så är det viktigt att den pekar åt norr.
 
  • Gilla
RoTe och 4 till
  • Laddar…
pär h skrev:
Om man gör en kompassros så är det viktigt att den pekar åt norr.
Det är faktiskt det första jag kollar om jag ser en sån! De flesta jag kollat stämmer hyfsat, skönt för mitt ordningssinne som skulle fått det jobbigt annars...
 
pär h skrev:
Om man gör en kompassros så är det viktigt att den pekar åt norr.
Jag sätter de alltid lite snett bara för att jävlas.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Det är inte så noga med några grader fel. Men när dom gör en så att den är vinkelrät mot tex golvet eller rummet. Då blir det lite lustigt tycker jag.
 
pär h skrev:
Det är inte så noga med några grader fel. Men när dom gör en så att den är vinkelrät mot tex golvet eller rummet. Då blir det lite lustigt tycker jag.
Vinkelrät mot golvet är jag med på, har dock aldrig sett någon, men hur sjutton sätter man den vinkelrät mot hela rummet? Fyra rumsdimensioner?
 
kan köpa att det "bara" är att rita av och fälla in om man lägger golvet samtidigt

i befintligt golv är det kanske omöjligt?
 
Hur tänker du då nino varför skulle det vara omöjligt
 
Gör en mall o lägg den på golvet sen är det bara:) o ta överhands fräsen o köra på. Kan behövas stämjärn längst ut i spetsen. Skulle det glipa lite någonstans så fyll med epoxy
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
nja jag tänkte väl inte så jättemycket :)

var väl främst spetsarna jag tänkte på, men vassa stämjärn kanske funkar

såg en bild där det var en cirkel som var 1-2cm bred, antar att det även där är bara att ställ in fräsen på rätt radie :)

ingen som har en videolänk till nåt liknande? eller möbel där det fälls in grejer, bör ju vara nästan lika?
 
You tube sedan sök router inlay så borde du få massa bra tips
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.