När jag tittat omkring på hemnet har jag reagerat på att det sällan finns några bilder från garaget i hemnet-annonser. Det kan stå i texten att det är "stort vidbyggt garage" men inga bilder på insidan. Man ser garaget utifrån men inte insidan. Varför är det så? För mig är graget viktigare än städskrubben inne i huset och jag tror säkert det är så för många.

Varför tar mäklare oftast inte med bilder från garaget?
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 7 till
  • Laddar…
Antagligen för att garaget är fullt med skit i samband med flyttning...annars håller jag med.:D
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Håller med! Ofta saknas tom riktiga bilder utifrån. Sjukt störande!
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 2 till
  • Laddar…
Mäklare har ofta ingen koll på garage, ligger sas utanför intressesfären, eller så förskönas det lite väl hårt ibland. Var på en visning för länge sedan där det skulle finnas "generösa garage- och verkstadsutrymmen". Ingen bild. Visade sig vara ett glest rankigt plåtskjul med grusgolv...
 
Redigerat:
Känns som att en mäklare måste ha kunskap om vad de säljer. Har huset ett garage får väl mäklaren sätta sig in i det. Och att ta några bilder är inte speciellt svårt. Är konstigt hur en mäklare inte kan tro att garage är viktigt för spekulanter.
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt
  • Laddar…
I de fall det finns garagebilder är det ofta ett stylat nybyggt garage med ordning och reda, snygga verktyg, allt står uppradat på hyllor.
I verkliga livet brukar det finnas en trasig gräsklippare, flyttkartonger, och ett hörn som gud glömde. Förstör helt flowet i mäklarens tjusiga bildserie.
 
  • Gilla
Granfot och 1 till
  • Laddar…
Märkligt, då det är hjärtat på hela fastigheten =)

Men det är väl intressantare att titta på ett kaklat skithus antar jag
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 9 till
  • Laddar…
kindvall skrev:
I verkliga livet brukar det finnas en trasig gräsklippare, flyttkartonger, och ett hörn som gud glömde.
Har du varit hemma hos mig utan att jag märkte det???
 
  • Gilla
kindvall
  • Laddar…
Göran.W
Garage finns väl inte mer utan nu förtiden är det väl mer ett ställe där man slänger all sköns bråte.
Många garage liknar i det närmsta en soptipp typ.
 
Garage som det ska se ut. ImageUploadedByByggahus.se1413118874.441986.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert63 och 14 till
  • Laddar…
Detta kan bara vara en bild från en mäklarannons. Sådant finns inte i verkliga livet!
Möjligen om ägaren är hjärnkirurg och samtidigt samlar på gamla bilar.
 
  • Gilla
tobbew och 1 till
  • Laddar…
Som jag retade mej på detta för några år sedan när frun och jag letade hus. Då rejält och fint garage var en dealbreaker för min del vad jag ofta tvungen att leta på gatuvy eller satelitbilder på google maps för att få en bild om garagets storlek och modell..

En del av förklaringen ligger väl ofta i att huset är helt urstädat och tömt på grejer för att ge ett fräscht och luftigt intryck på bilder och visning, alla saker måste ju ta vägen någonstans, inte sällan är då detta inackorderat som tetris i det stackars garaget.

Men visst var vi också på många visningar där det var bra ordning i garaget, ibland till och med helt tomt. Ändå inga bilder.

Mäklarna är väl helt enkelt lata och oförstående i hur viktigt garaget är för många vid val av hus.

Jag har till och med varit på visningar där garaget varit låst, mäklaren har då i vissa fall lyckats få fatt på en nyckel och öppnat för oss, men i några fall hade denne ingen nyckel och undrade vad vi skulle in där och göra? Wtf?
 
  • Gilla
elile
  • Laddar…
Blev nekad tillträde i ett garage på en visning.


Skambjöd något så in i. De tog mitt "startbud". Då backade folk ur för nog fan är något fel. 2.½ år senare är fortfarande huset inte sålt. Tror de gick ner från 3,3 och senast jag såg det så var det knappt på 2.0.

Inte för att jag hade ett sug efter just det huset men de ville inte ha någon köpare så de fick de ju inte häller.
Jag ser Garage som något stort iaf. Kommer aldrig att hitta ett man vill ha så det är smidigare att bygga det som man vill ha istället.
 
Hos oss sa mäklaren att han knappt ville ta några bilder i garaget för det finns folk som vill komma och "låna" verktygen.
 
För mej är garage EXTREMT viktigt, jag skulle inte ens överväga att köpa ett hur utan garage, alternativt ett där man enkelt kan bygga ett garage på tomten, utan garage kan jag i princip lika gärna bo i lägenhet. (nästan iaf)

Så även jag irriterade mej mycket på detta fenomen, och jag har även frågat flera mäklare varför det är så, flera mäklare har då sagt att dom gärna VILL ta bilder på garaget efterssom dom vet att en del spekulanter enbart söker hus med bra garage, men att säljarna inte vill att det tas bilder där, oftast för att det är för stökigt och skitigt.

Huset jag bor i nu har två garage, ett enkelt och ett dubbelt, ca 75kvm tillsammans, vilket ju förstås är något som borde locka den speciella grupp av människor (som jag själv tillhör) som tycker garage är viktigt, ändå fanns det ingen bild på det i annonsen, vilket säkert kapade bort ett par potentiella köpare, det var först på visningen jag insåg att det var så stora garage.

..Bra för mej iofs, huset blev nog billigare på så sätt :)


Jag har f.ö också varit med om att garaget varit låst på visningen, och man har fått titta "på nåder" när man specifikt frågat mäklaren.. mindre bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.