Jag undrar om någon har tipps på en fuktmätare till rimligt pris? Inga proffsgrejor, jag hade tänkt mig i trakterna 300-800 kr. Men, den ska fungera också. Clas Ohlson har några, en för 500:- och en för 800:- Kjell & Kompani har en för 500:-

P.S. Jag har lärt mig att såna här grejor inte alltid fungerar som det är tänkt och att pris/kvalitet inte alltid följs åt, det är därför jag undrar. T.ex är Biltemas 79:- multimeter betydligt bättre än en annan jag har som kostade runt 500:-. Köpa dyrt är lätt, köpa rätt är smart. D.S.
 
Fuktmätare till vadå? Lyftfuktighet eller materialfuktighet? Eller kanske något annat.
 
Material alltså, inte nån väderstation.
 
Ingen som hade en rekommendation på detta?
 
Jag köpte en fuktmätare hos Beckers för 99:-, mäter 8-22% med en nogrannhet på
2%. Om det är för fuktmätning före målning så duger den gott.
 
H
Om det bara är för målning skulle jag rekommendera billig från färgleverantör typ Beckers. De är förmodligen tillräckligt bra.
 
Ju lägre ner på fuktighets skalan man vill mäta desto dyrare blir det. Tex för möbelsnickeri när man vill veta om det är 6 eller 10 % så behövs det en apparat som är pålitlig eller rättare sagt har bra tolerans och då blir det genast dyrt 1500 och uppåt.

Pär
 
Det är nåt skumt, han (Hjallemar) lyfter en 5år gammal tråd i sitt 1:a inlägg och blir bannad.... det är snabbt jobbat ;)
 
Ha jag såg inte att det var en så gammal tråd.
 
Problemet var nog inte direkt lyftet av en gammal tråd utan snarare företagsreklam.
 
Som sagt han spammade forumet med reklam. Just inlägget här ovan hade ingen länk till hans firma.

/moderator
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.