Lolle skrev:
Kan man ofta spåra fel till specifika batcher i tätskikt? Kvalitetskontrollerna på en batch görs ibland men hur många återkallelser har gjorts på tätskiktssystem på olika batcher? Inte ens när vi testade och fann stora fel på tätskiktsfolie valde vi att kalla tillbaka en enda batch utan de såldes slut och ersattes med de nya som uppfyller etag 022.

Att man har bristande kvalitetsrutiner är liksom inte samma sak. Detta är bara ett skrämmande exempel.
 
Kvalitets dokument krävs numera av i alla fall Länsförsäkringar vid skada p.g. a ytskikt o.s.v.
Detta gäller för bostadsrätter,hur det är med hus vet jag ej.
 
T
gorano123 skrev:
Kvalitets dokument krävs numera av i alla fall Länsförsäkringar vid skada p.g. a ytskikt o.s.v.
Detta gäller för bostadsrätter,hur det är med hus vet jag ej.
I fall med nybyggen och bostadsrätter brukar det krävas kvalitetsdokument av försäkringsbolagen, annars inte.
 
gorano123 skrev:
Kvalitets dokument krävs numera av i alla fall Länsförsäkringar vid skada p.g. a ytskikt o.s.v.
Detta gäller för bostadsrätter,hur det är med hus vet jag ej.
Gäller även villa. LF var billiga men gick fetbort för en hemmapulare..
 
gorano123 skrev:
Kvalitets dokument krävs numera av i alla fall Länsförsäkringar vid skada p.g. a ytskikt o.s.v.
Detta gäller för bostadsrätter,hur det är med hus vet jag ej.
Det ställer jag mig ytterst tveksam till. Däremot vet jag att man har fört diskussioner om att kvalitetsdokument skall skall kunna leda till ersättning trots att våtrummet varit felaktigt utfört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.