Har just köpt en Husqvarna LTH 154 åk- klippare/traktor och tänkte skaffa en kärra till den att dra runt grejor på gården.
Behöver egentligen inte vara jättestor, men vore toppen (inget krav dock) om det fanns nån man kan köra brädor med den (typ att det är lång dragstång på den och starka lämmar att lasta på eller något)
Tippfunktion ej nödvändigt.

Har kikat lite på denna: Transportkärra, CO.
Jula har en likadan här 200:- billigare, men det ser inte ut som det ingår fäste till gräsklipparen i den?

Nån som testat någon av dessa och vet om det är något att ha?
Andra tips?

Har kikat på Julas tippkärror också, men känner att 1000:- är ganska precis vad jag vill lägga för mitt användande (kommer troligen inte användas så ofta).
 
Den där kärran är skräp!
Värdelösa hjul och allmänt rapplig konstruktion.
 
Dessutom kan du inte köra speciellt långa brädor på den...😄
 
verktygsgurun skrev:
Dessutom kan du inte köra speciellt långa brädor på den...😄
Jodå. Om man kapar dom i mindre bitar :)
 
  • Gilla
danielandersson och 1 till
  • Laddar…
Skaffa en standardkrok och sen köper du en billig släpkärra så kan du köra grejer, så gör grannen när vi klipper häcken! :)
 
Jag har den här: http://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/transport/slapfordon/slapkarror/slapkarra-707016/

Verkar inte vara vad du är ute efter men den tycker jag är kanon. Perfekt då man klipper häcken och behöver samla upp skiten som man ska samla. Kör även pellets, verktyg, grus och så vidare i den. Dock är den ju inte överdrivet bra att köra brädor i. Jag kör dock brädor på den ibland men då ligger jag de 45 grader över vagnen. Går bra så länge man inte ska in i trånga passager. Något mindre bra med vagnen är att den bågnar utåt där bak efter jag har överlastat den med grus och grejer. Så lemmen där bak blir lite svårare att få på med tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.