muraregatan13.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikten från tomten på Muraregatan 13. Så skönt med egen privat tomt ;)
 
tompaah7503 skrev:
Vid en första anblick vanlig villa, ful som stryk.
Sen undrar man om hissen i köket, ..!? :x

[länk]
Jag är uppvuxen i närområdet, har en minnesbild av att ägaren var med i ett tidningsreportage i en lokaltidning när allt var ganska nybyggt och att han hade en järnvägsvagn! i bergrummet som byggts om till en ackumulatortank och värmdes med ved. Finns även andra kreativa lösningar på fastigheten, brevlådan sitter på en linbana och kan dras upp till huset, man ser vajrar på någon mäklarbild. Hög radiomast på tomten med en parabol som var riktad åt fel håll, den var inriktad på Kaknästornet.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Glöm inte de lösa kopplingstrådarna uppe till vänster ;)
Jag skrev ju det... lösa FK.
 
Martin_B
tompaah7503 skrev:
Vid en första anblick vanlig villa, ful som stryk.
Sen undrar man om hissen i köket, ..!? :x

[länk]
WOW! Det är ju så j*vla läckert så det är inte sant! Blir ju nästan som i en actionfilm :D

Det huset kan man ju göra riktigt läckert, utsikten är fin och så finns ju "atombunkern" som man kan göra något riktigt häftigt av. Där kan det nog bli vilda fester om man fixar i ordning det!
 
Riktigt högt habegär på bergrummet, inte för att jag vet vad man skulle göra med det, men det spelar ingen roll, vill ha det.

Skulle dock börja med att jämna huset med marken...
 
Martin_B
sin skrev:
Riktigt högt habegär på bergrummet, inte för att jag vet vad man skulle göra med det, men det spelar ingen roll, vill ha det.

Skulle dock börja med att jämna huset med marken...
Precis, man vill bara ha det för att det är unikt. Exakt vad man skall göra med det spelar mindre roll :D ...men det är ju klart hög wow-faktor över det.

Ja, hade man jämnat huset med marken och byggt något riktigt lyxigt och futuristiskt där så hade det kunnat bli hur häftigt som helst. Påminner lite om några äldre actionfilmer där man filmat en del i atombunkrar :D

...man kan ju alltid inrätta en enorm vinkällare där!
 
Uffe_xx skrev:
Jag är uppvuxen i närområdet, har en minnesbild av att ägaren var med i ett tidningsreportage i en lokaltidning när allt var ganska nybyggt och att han hade en järnvägsvagn! i bergrummet som byggts om till en ackumulatortank och värmdes med ved. Finns även andra kreativa lösningar på fastigheten, brevlådan sitter på en linbana och kan dras upp till huset, man ser vajrar på någon mäklarbild. Hög radiomast på tomten med en parabol som var riktad åt fel håll, den var inriktad på Kaknästornet.
Vad jag förstår var det en gammal kreativ gymnasielärare som bodde i huset. Parabolen var riktad mot kaknäs för att fånga in radiolänksignalerna och därigenom ordna gratis kabeltv till området.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Martin_B
Larsa skrev:
Snyggt!

[länk]
Oj oj oj, extremt elegant objekt! Där har de nog lagt ner X antal miljoner på renovering, det syns ju långa vägar. Men så får man ju betala för det också.
Tur för köparen att fönsterna (nya modeller) är i fint skick... för de hade nog inte varit roliga att renovera annars :D ...hade ju tagit en livstid att kitta- och måla om alla de haha oj oj.
Biorummet är ju ett jätteplus.

När huset är så vitt invändigt som det verkar vara här, har man då valt obruten helvit färg till fönster och lister och andra stuckaturer också? Eller är det S0502-Y bara att bilderna ljuger lite?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kul att man kan köpa grejor på blocket för 19 mille :)
 
Martin_B
Haha ja just fasiken. Det lade jag inte ens märke till. :D
 
Martin_B skrev:
Haha ja just fasiken. Det lade jag inte ens märke till. :D
Undrar hur det går med blockets säkra betalningar :cool:
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
MB77 skrev:
Ena delen av mej tycker att detta är coolt, medan andra delen tycker det är så där...

[länk]
Alla delar av mig tycker det där är bra.
 
Martin_B
MB77 skrev:
Ena delen av mej tycker att detta är coolt, medan andra delen tycker det är så där...

[länk]
Vägg- och takbeklädnaden är ju en aning enformig om jag nu skall uttrycka mig milt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.