P
Svar: 5L

Jag har keramikgolv, parkettgolv och tjocka mattor, min dotter är allergiker, huset inte bullerisolerat, så en tyst energieffektiv dammsugare, som skall användas ofta på alla möjliga ytor i ett stort 1-planshus med lång räckvidd 12m och dessutom tvättbart allergifilter vore perfekt för vår familj. Den ergonomiska utformningen och den elektroniska panelen gör det enkelt även för barnen att dammsuga. Jag köper den jag även om jag inte vinner tävlingen.
 
Redigerat:
Svar: 5liter

Hejsan! Då tanten tog med sig dammsugaren när hon flyttade så står jag här utan och jag har ett stort behov av en snarast. Den skulle göra underverk här hemma i huset.
 
svar: 5 liter
med två stora hundar i huset
vore det bra att kunna suga upp gruset
dessa två tappar också en massa hår,
borde haft en bra dammsugare igår
 
5 l
Jaaa, en dammsugare som kanske tom skulle få mig att dammsuga! Dessutom med slang som sitter fast och helt utan tejp! :)
 
Svar: 5 liter.

Min gamla brun/orangea Hugin från tidigt 80-tal har snart gjort sitt. Den fungerar men den låter väldigt mycket och det är svårt att få tag i dammsugarpåsar. Det vore en upplevelse att se kontrasterna mellan dessa maskiner.
 
Svar: 5 liter

Motivering: Dels kollade jag faktiskt upp svaret och tittade inte bara på alla andras svar
Men dessutom för att vi haft ett par electrolux sen tidigare men med all tejp och tvåkomponentslim så börjar dem kännas lite slitna :)
 
1.Den är på 5 liter.
2.Har ett hus med källare under hela huset och 3 katter.Så det blir mycket dammsugning...Hade varit så skönt med en dammsugare som både är energisnål och kraftfull,så man får upp alla dammråttor som blir för dom vill inte katterna ta!
 
Hela 5 liter rymmer påsen.
Efter 5 års renovering så är det strax slut på byggdammet och ett utbyte av dammsugare är behövligt. Att få förära det "nya" huset med en miljösnäll Electrolyxdammsugare skulle vara trevligt. Övervåningen är nu klar och då skulle den lättburna Ultra One dammsugaren passa utmärkt. Att sladden är 12m är helt fantastikt! Dessutom är det fantasktiskt bra med prenummeration på påsar så det alltid finns nya tillhands.
 
Svar: S-bag Ultra Long Performance har 5L

Min lillasyster är den sista som inte kan använda S-bag i hela släkten, så det vore väldigt praktiskt av både inköpsskäl och som ensam mamma, för henne att fä fräsa fram över golven lite tystare när dottern vilar!

Kram på er :)
 
En ny dammsugare vi behöver som inte för oss kostar massa klöver. Då barnen svirvlar damm i lek och bus en riktig värsting skulle vara fint som bara låter lite sus. Jag skulle bli en gladare mamma om städningen skulle gå galant och även sluta damma.
Påsen rymmer 5 liter
 
Svar: 5 liter

Min "moment-22-motivering": För att jag gärna skulle vilja dammsuga mer energisnålt och miljövänligt men är för snål att investera i en ny och bra dammsugare.
 
5 Lit
Efter att ha trogen behållit och slitit med vår gamla Elux från 2004 skulle det vara fantastiskt att bli belönad som trogen kund med en ny generation dammsugare...
 
Svar 5 liter.

När vår förra dammsugare bokstavligen talat brann upp, det slog lågor ur den, så fick jag köpa en ny på jula. Den fungerar sådär bra om jag ska vara snäll i min bedömning. Och med en dotter som har astma hade denna passat bra i detta huset.
 
Svar: 5 liter

Motivering.
Den står där, vår käre vän sedan 2009, lite hängig i sitt utseende och en till synes mättad finish.
Vad den stått ut med från början, det vet jag inte. Jag rör den inte så gärna.
Ibland så står den på lite udda platser i huset och en gång övernattade den ute. Man snubblar på den ibland och man svär åt den lite.
Teleskopsröret är silvertejpat, undrar när det hände?
Man måste hålla i slangpaketet med två händer annars så tappar man teleskopsröret, gärna på tårna.

Detta fenomen har uppdagats för mig ganska så nyligen då jag skulle utföra en syssla med detta vidunder.
Det gick inte. Jag var sur för att behöva använda den, var förbannad när jag var klar.
Varför skulle då vi vinna den här maskinen?
Jo för familjefridens skull. Frugan blir glad när jag dammsuger och slipper höra mina svordomar när teleskopsröret lossnar- Med 200 kvm, 1 hund, 4 katter och 4 ungar så behöver frugan göra det ofta.
Så hjälp henne med att ge henne denna maskin så ställer jag med upp och hjälper till.
 
Svar: 5 liter

Köpt nytt hus som inte har central dammsugare som vi har nu. Med renoveringsbehov i nya huset vill det att vinna en så lyxig dammsugare frigöra medel till att kunna renovera lite till i början :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.