j.f.s
Svar: 5L

Skulle vilja ge bort den i jujklapp till mina svärföräldrar. Det är drabbade av sjukdom båda två och släpar idag runt på en gammal sak som inte gör någon glad.
 
Svar 5l

Vår gamla är så himla tungrullad att det är en plåga att dammsuga med denna snygga maskin så skulle det bli roligt att städa :)
 
svar:5 liter

Som husse till två hundar och pappa till två små barn vet jag vad damm och smuts är. Till råga på allt är ena hunden allergisk mot dammkvalster och frugan har en släng av astma. Vår 15 år gamla dammsugare har blivit som en del av inredningen där den står parkerad i vardagsrummet alltid redo för en runda längs golven. Att vinna denna dammsugare med dess låga utsläpp av damm, effektiva munstycke och bekväma fjärrkontroll skulle förenkla vår vardag och göra det trista dammsugandet något mindre trist och ge ett bättre resultat än idag.
 
Svar: 5liter
Då vi har 3 små barn, 7 katter och en hund dammsugs det 2-3 gånger per dag här hemma. Har för tillfället en 3år gammal miele som nu sjunger på sista versen. Denna dammsugare skulle verkligen underlätta vår vardag.
 
Svar: 5 Liter.

Den ständiga kampen mot sanden, gruset, smulorna och dammråttorna kan kanske vinnas med denna pjäs ståtligt placerad på strategisk plats! Tyvärr förlorar vi idag denna kampen då 2 småbarn kämpar på fel sida och dammsugaren är för ful för att stå framme.
 
5L.
Har lagat min slang för tredje och sista gången på min gamla trotjänare nu, det går bra att skicka en ny nu. (y)
 
Svar: 5 liter.

Den verkar vara så modern och 'hi-tech' så till och med jag skulle tycka det var roligt att dammsuga.
 
5L.

Min gamla Elektrolux 748 har fungerat klanderfritt i över 20 år, förutom att framhjulet gav upp för några år sedan. Dock är den tung som få, och jag tror att både den och jag vill pensionera den...
 
Svar: 5liter

Jag förtjänar en ny dammsugare.
Varför?
Vår gamla suger inte;)
 
5 liter.

Nothing sucks like an Electrolux!
(sägs vara en slogan som Electrolux hade i USA för ett antal år sedan)
 
Svar 5l

Skulle sitta fint med en ny värsting damsugare då våran gamla ultrasilencer börjar sjunga på sista versen. Har ett stort gammalt hus i tre plan 2 barn och ett par katter så den skulle verkligen få bekänna färg!
 
Svar: 5 liter
Fem personer i hushållet plus hund. Alltid jord under skorna eller grus från elljusspåret som dras in. Vi investerade i en dammmsugare som vi trodde var en värsting, men icke. Vi är i behov av proffsmaskinen!
 
Svar 5l.

Motivering.
Den där dammsugaren är den enda som inte gör att jag skulle se genomfånig ut när jag dammsuger och sjunger I want to break free med Queen på högsta volym..?! Dammsuger gör jag iklädd förkläde och tofflor förstås, vad annars? Det är väl nästan omöjligt att INTE skicka hem den där miljösnyggingen till mig nu?!
 
Svar: 5l

Då vi precis köpt hus, som vår robotdamsugare inte tycker om. Vilket är tråkigt då vi måste damsuga en gång per dag pga våra två fällande katter! Så det vore det kul att vinna denna värsting!
 
Svar: 5 liter

Varje gång jag motvilligt asar fram dammsugaren så blir jag påhoppad av mina 2,5-åriga tvillingar som ska hjälpa till.

Det är ju snällt av dem, men de är inte direkt systematiska i hur de rör sig över golvytorna. Och skaftet är för långt för att de ska nå upp och få en bra vinkel mellan golv och munstycke.

Det skulle vara praktiskt med en ny tyst dammsugare. Då kan jag lura i barnen att den gamla som låter tre gånger så mycket är kraftigare, så att de håller sig sysselsatta med den medan jag nästintill meditativt kan glida omkring på parketten med min nya tysta AAAA modell :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.