Hej
Någon som har ett kalibreringsverktyg för LK PAL att sälja?
Har precis beställt från Rinkabyrör och EVbutiken men glömde kalibreringsverktyget. Frakten blir orimligt hög för bara ett litet plastverktyg.
 
Tyvärr inte, hamnade i samma läges som dig, glömde.

Men jag har använt en stump 15 mm kopparrör, som har avgradats slipats runt med fint slippapper samt stålull. Det är kanske inte korrekt enligt montageanvisningarna, men gör definitivt sitt jobb att "kalibrera" röret så att formen blir rund och några tiondels mm vidare så att inte packningarna skadas när man kopplar.
 
Krilleman
norrbottenstorpet skrev:
Tyvärr inte, hamnade i samma läges som dig, glömde.

Men jag har använt en stump 15 mm kopparrör, som har avgradats slipats runt med fint slippapper samt stålull. Det är kanske inte korrekt enligt montageanvisningarna, men gör definitivt sitt jobb att "kalibrera" röret så att formen blir rund och några tiondels mm vidare så att inte packningarna skadas när man kopplar.
Du menar 12mm rör va? :what:
 
krilleman_215 skrev:
Du menar 12mm rör va? :what:
ooops :surprised:
 
Krilleman
Ekvationen med 15mm rör på 16 slang gick inte direkt ihop. ;)

Och till TS har jag tyvärr inget extra kalibreringsverktyg att skicka till dig heller. Om jag kommer ihåg det ska jag rota i verktygslådan på jobbet, så kanske jag kan finna något användbart (men väl använt) som kan undvaras...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.