Har haft frågan uppe i en annan form tidigare men vet varken ut eller in nu när jag ska komma till skott. Förutsättningarna är följande:
Jag har en HP Media Center där jag kör Radio, TV,  bilder, film DVD m.m. mot en 40” LCD. Nu vill jag köra detta till en (ev. två) enheter ytterligare via trådlöst eller ev. trådbundet nätverk. Därför har jag tittat på olika varianter av Media Extender. Jag var helt inne på HP eller Linksys Media Extender. Nu visar det sig att det finns vissa begränsningar med dom systemen. Strömma film och musik från hårddisken och köra radio, TV och Internet verkar fungera men jag vill även kunna köra en musikskiva eller DVD från den utökade positionen. Några tips om hur jag ska lösa det? Jag vill inte ha en extender med inbyggd DVD. Så lite elektronik som möjligt på "mottagarposition".
 
Trodde faktiskt stt det skulle gå bra. Menar du att det inte går att dela ut DVD spelaren till extendern, men det går bra att streama film från hårddisken, skumt? Men egentligen, vad är det för fel med att ha en lokal DVD spelare. Då slipper man ju gå så långt för att byta skiva. Du kanske tycker den väsnas för mycket?
/CC
 
Nja, extendern (eller vad det nu blir) kommer att bli lite inbyggd och det kommer att bli lite omständigt att komma åt den. Den kommer ev. att monteras vertikalt under en hylla och det kan bli problem med sliden o.s.v. En enkel mottagare som kan manövreras med en fjärrkontroll vore perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.