Hej!

Har sökt på forumet och övriga internet utan resultat, skapar denna tråd i hopp om att någon kan hjälpa mig få bukt på det som besvärar mig. Jag har just köpt pollare Kust från Markslöjd, 7 stycken som ska lysa upp min garageuppfart. Innan jag gör slag i saken och monterar undrar jag om någon vet hur pass bra det lyser upp, då tänker jag främst nedåt, på marken.

Jag kommer oavsett mitt beslut att skicka tillbaka pollarna då de råkade skicka mig fel produkt, så jag har lite betänketid huruvida jag ska satsa på Kust alternativt någon annan variant.

Anledningen till min investering är för jag har en uppfart som är 40 meter och man ser rent krasst inte ett skit vintertid. Är lite fundersam över om det är smartast att köpa pollare av annan sort, som t.ex. har en "hatt" på sig som automatiskt styr ljuset nedåt, eller om det lyser tillräckligt ändå.

Någon som har bild på en/flera tända Kust i mörker?

Mvh
 
Tyvärr inget svar på din fråga, hoppas någon annan kan ge dig det.

Vi ska montera Markslöjds pollare "Kurt" men leveransdatum har skjutits upp ett par gånger och är nu i mitten av oktober. Verkar som man har problem med leveranserna, fick du dina fort och var köpte du dem?
 
Markslöljd är ju en seriös tillverkare och kan säkert hjälpa dig med dina frågor. Du kan få en ljusberäkning av dem om du skickar en skiss på uppfarten.
 
  • Gilla
Youngsbridge86
  • Laddar…
Jag beställde från bygghemma.se, fick leverans redan 2-3 dagar senare. Kanonbra! Enda problemet var att de hade gjort en tabbe på webshopen så produkten jag beställde var inte den faktiska produkten som kom, då de hade råkat sätta fel bild på fel vara :)

men det var enligt kundtjänst fel hos leverantören, inte hos Bygghemma. Så kan absolut rekommendera fortfarande.
 
Vi har köpt Frankfurt mini från nordlux och en enda lyser upp vår courtyard ordentligt med en 15w lågenergilampa. Blev förvånad faktiskt. Grått singel på marken.
 
Ok, den pollaren har förvisso lite av en hatt ser jag, men öppet runt om. Kanske kommer fungera alldeles ypperligt, hoppas på det och kör (y)
 
Är det någon i denna tråd som kan bistå med lite info om "Kurt"?

Diameter på fotplatta?
Finns det plats att vidarekoppla i armaturen eller är det smidigare att dra fram en separat kabel till varje pollare?
Länk till monteringsanvisning?

Tack på förhand.
 
@Maxikatten: Kurt har c:a 17cm diameter på fotplattan. Jag har ju inte fått hem mina än :)mad:), men jag utgår från att det ska gå att vidarekoppla mellan pollarna - annat vore konstigt.

I paketet ska det medfölja en liten platta att använda om man ska gjuta in bultar så dessa hamnar rätt. Jag tänker borra och plugga istället.
 
Youngsbridge86 skrev:
Jag beställde från bygghemma.se, fick leverans redan 2-3 dagar senare. Kanonbra! Enda problemet var att de hade gjort en tabbe på webshopen så produkten jag beställde var inte den faktiska produkten som kom, då de hade råkat sätta fel bild på fel vara :)

men det var enligt kundtjänst fel hos leverantören, inte hos Bygghemma. Så kan absolut rekommendera fortfarande.
Jag tänkte beställa Kurt därifrån. Vad var fel i Bygghemmas hemsida?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.