Alfredo skrev:
Varför skulle en maskin i köket bullra mer än samma maskin i badrummet?
Naee.. Det gör den väl inte, men man sitter oftare och till exempel äter i köket och då kanske man inte uppskattar en centrifugserenad?
 
Ludwig skrev:
Naee.. Det gör den väl inte, men man sitter oftare och till exempel äter i köket och då kanske man inte uppskattar en centrifugserenad?
Nej det kan du ha rätt i men i varje fall om man har betongbjälklag tror jag ljudet sprids så pass väl att det inte spelar någon större roll om ljudkällan är rakt ovanför eller snett ovanför. Jämför med när någon exempelvis borrar i en betongvägg. Ofta kan det vara svårt att ens säkert avgöra om ljudet kommer uppifrån eller nerifrån.

Sen kan det ju vara rätt skönt att ha det tyst när man sitter "en stund för sig själv" också. :)
 
Göran.W
O kunskap skulle jag villa säga.
I min gamla brf förbjöd dom tvätt maskiner för avloppet inte skulle klara det ????
Fast i den styrelsen satt bara totalt inkompetenta personer.
Jag var inte alls poppis för jag gick på dom bra och berättade vad som behövde göras istället för att lägga över i miljon på tvättstugorna och gården utan för och detta i en förening på 56 lägenheter.
Såg inget annat val än att flytta innan verkligheten kom fatt dom.
Och det gjorde den.
Sålde min lägenhet i totalt renoveringsbehov allt original från 1946 för 555 000 kr för 8:a år sen och i dag får dom inte ens det för en total renoverad lägenhet.
Lite OT men det belyser vilken o kunskap det kan finnas i brf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.