Hej,

Jag beställde Villa Nybro från Smålandsvillan utan gavelfönster på övervåningen.
Vela hitta egna fönsterlösningar där för att "bryta trenden" då det redan finns massor av Villa Nybro på området med traditionella gavelfönster. Ena gaveln fick pardörrar där Franskbalkong ska installeras andra gaveln fick ett stort fönster med mycket ljusinsläpp. Sista gaveln är fortfarande utan rutor då jag vill designa fönstret efter badrummets planlösning inte tvärtom.
Blev riktigt nöjd med resultatet

sv2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

sv3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.
 
  • Gilla
CIW och 1 till
  • Laddar…
Det ser lite för starkt ut, men belysning på bild brukar förvisso ha en tendens att göra det. I Verkligheten är det perfekt.

//Patrik
 
Jo det kan lätt bli så på bild , minns inte hur jag hade belysningen inställd när jag tog bilden.
Har dock dimmer till utebelysningen så man kan ställa ner den när man ska sova så det inte lyser så starkt runt sovrummsfönstren.
 
Jättefint! Hur gjorde du med isoleringen? Jag antar att du fick ta bort hanbjälkarna och ha öppet upp till nock?
Angående fönser på gaveln gjorde vi så på vårt villa Kalmar att vi tog ett vanligt fönster till sovrummet och ett vridet kvadratiskt fönster till badrummet. Enkelt sätt att göra huset mer "eget".
 
Redigerat:
Snyggt!

Har du flera bilder på huset? Vi planerar att bygga ett Nybro med samma tillval utvändigt ser jag.
 
Danne12345 Så här monterades gavelfönstret och jag tror det blir samma ide som du nämnde gällande badrumsfönstret eller liknande.

gavelfonster.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


CIW har inte så hemskt mycket bilder vad för typ av bilder är du ute efter?
Ett tips dock är om man som jag tycker det blir lite vanligt med en rektangulär tryckimpregnerad bro som så kan man köpa lite färg och lampor som jag gjorde tyckte det blev bra.

brooo.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller om man vill få lite annan effekt runt en ev öppenspis, jag satt sten och belyste väggen

spis.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Danne12345 och 2 till
  • Laddar…
Snyggt!
Är det där SMV's tillvals bro eller har du byggt den själv?
 
En kopia på SMV tillvals bro upp pimpad med lite lasyr och lampor från biltema ;)
 
  • Gilla
CIW
  • Laddar…
Riktigt snyggt med spotten bakom kaminen!

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.