8 av 10 rätt. Svarade fel på mäklarlönefrågorna.
 
Tur att man inte är mäklare, missade lönefrågorna totalt.
Resten var ganska självklart.
 
Kvaliteten på detta quiz var väl inget vidare direkt. Mer som en tentamen efter en 4-timmars mäklarkurs än ett underhållande quiz för lekmän.
 
Oj då. Vad hade du hellre sett för typ av frågor?
 
Enkla frågor. ;-)
 
9 av 10, bommade på var medellönen är högst
 
j.f.s
Samma resultat för mig som för flera andra. 8 av 10 med fel på frågorna om mäklarlöner.
 
Alla rätt, enkla frågor ;)
 
9 av 10rätt...fel ang 1,9 i takhöjd...tänkte nog på hur man räknade bostadsyta med snedtak....:surprised:
 
Det verkar som ett par personer lyckats svara annorlunda än de givna alternativen.. Lägger man samman procenten så får man bara 98-99% på frågorna.. :)
 
Man kan inte säga att utrymmen med mindre än 1,90 i takhöjd inte räknas. I t.ex. ett utrymme med snedtak räknar man en bit längre in än så. Det är bara om ett helt "rum" har lägre höjd än 1,90 som det inte räknas alls.

Uttrycket "sophus" antyder att det är fråga om ett helt separat utrymme. Det får väl bara räknas med om det har gångpassage in i bostaden, eller har jag fel?

Såsom framgår ovan fick jag samma resultat som Enk :)
 
Utrymmen med takhöjd under 1,90 räknas visst, där takhöjden blir 1,90 vid snedtak räknas ytterligare 60cm golvyta ut mot väggen som boarea, resterande yta räknas också fast då som biarea. Eftersom det frågas om yta som inte räknas med i total area blir det ju helfel i facit.
 
1412160838332.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:p
 
Det var inte lite junk du har i statusbaren :D
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.