Har suttit och läst igenom de inlägg som finns här angående Fibaros rökdeckare och det är ju blandade synpunkter - allt från någon som är helnöjd till någon som tycker den reagerar för långsamt.

Är det fler som kör dom som har några synpunkter, har ni även vanliga brandvarnare parallellt?
 
Ja.
 
Nyfniken skrev:
Ja.
Det tar ju emot att köpa grejer man inte riktigt kan lite på - det blir ju som att man behåller den gamla bilen när man köper en ny för att man inte kan lita på att den nya startar alla gånger ;)
 
theboppers skrev:
Det tar ju emot att köpa grejer man inte riktigt kan lite på - det blir ju som att man behåller den gamla bilen när man köper en ny för att man inte kan lita på att den nya startar alla gånger ;)
Ja. Så kan man ju se det. Själv resonerar jag som så att ett så pass viktigt säkerhetssystem som brandvarnare ska man kombinera olika typer och tillverkare.
 
Nyfniken skrev:
Ja. Så kan man ju se det. Själv resonerar jag som så att ett så pass viktigt säkerhetssystem som brandvarnare ska man kombinera olika typer och tillverkare.
Är ju sant det också. De jag har idag är nån sån trådlös variant från ClasO (tror jag) som funkar som så att om en larmar börjar alla tjula - det intressanta nu är att alla tre har batteritorsk men vi har uppenbarligen missat batterivartningen - på alla tre?! Dessutom har de suttit uppe max tre år.
Så en sån sak talar ju för att mixa en sådan här lösning (som iallfall är lite övervakad) med några vanliga batterivarnare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.