Hej alla grus!

Gör jag bort mig om jag köper en Makita JR3070CT?
finns det en bättre maskin ute, jag tycker det är läskigt att vandra utanför Festools trygga hamn.

jag vill ha en högavverkande lågvibrerande såg med verktygsfritt bladbyte och bladpendling med bra förvaringslåda, och ett godtagbart tillbehörssortiment.

kan inte festool labla och förbättra nåt existerande, OK en sån rymms inte i en systainer.
 
3070 is the shit. Ska du ha något bättre kostar det x3.
 
Jag köpte min 3e 3070 för ett par dar sen.
Underbara maskin.

Köpte på Toolab. 2200 kr.
Billigare än England och Tyskland :)
 
Japp, den är bra. Jag har en Hitachi CR13V2 som jag också är nöjd med, den är lite billigare och lättare men vibrerar betydligt mer.
 
Har också en 3070, väldigt nöjd ! Klart bästa tigern ja använt
 
Tack grabbhenar!

korta och bra svar.

ett sånt dussinmärke säljs på massa ställen här i byhåla.
(Jag gillar att handla över disk)

Edit: hen i pluralis borde bli henar?
mexitegel: givetvis vägde jag in ditt svar, du kan motoriserade pryttlar, så jag lyssnar.
 
Redigerat:
Köp du 3070:n så blir du garanterat nöjd :)
 
Jag köpte också 3070 för drygt ett år sedan och även jag är helnöjd med den.
Lindar'n har den fortfarande för 2195:- vilket var det lägsta priset jag hittade då.
http://lindarn.se/layout.asp?ID=315
 
Är inte Milwaukee kungen bland tigersågar?
 
Jo tacka vet jag Millwaukee = Festool i metallnaskiner:)
 
Jag har den enklare J3050 och är väldigt nöjd med den. Så jag kan inte tänka mig att du blir missnöjd med 3070'n.
 
Kör makita tigersåg dagligen och har inte lyckats ha sönder någon än trots omild behandling. Du kommer bli nöjd.
 
Jag lägger min röst på Makita oxå, jag kör en JT3060 som är ett mellanting av 3070 o den enklare 3050....det va en utgående modell så det va ett förmånligt pris på den då.....
 
Tack för era svar!

Det blev en 3070, första intryck är att jag kan lägga vinkelslipen åt sidan vid kap av DN50, det trodde jag inte.
Vibrationerna är imponerande måttliga för att vara sånt skakverkyg som en tigersåg brukar vara.
Bladlåsningen gör nog Festool avundsjuka (jag ska tvätta munnen med tvål nu)
Priset var i det närmaste gratis för en Festool härdad kille
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.