Pensionerar(skrotat) min slipgiraff av märket Flex. Inför investering i en ny är det såklart intressant att få höra åsikter om vilket märke och modell som nu anses top of the line? ..välja Flex igen eller kanske ett annat märke?
 
Har festools planex tycker den är fantastisk. Har bara testat flexen lite men jag tyckte planexen var mycket bättre.
 
Xlntjone skrev:
Har festools planex tycker den är fantastisk. Har bara testat flexen lite men jag tyckte planexen var mycket bättre.
Intressant. Men bättre på vilket sätt? Balans, vikt, etc?
 
Kolla lite på WST700 Flex där du även har det trekantiga huvudet för hörn och liknande.
 
Flex WST700 är bara 200g tyngre än Festools Planex, men samtidigt har den ett par hundra watt mer styrka i motorn.
 
Balansen, tyckte flexen gärna vill vobbla lite. Ska påpeka att detta var när jag köpte min för ett par år sen. Flexen är är/var nog lite lättare men festoolen får hjälp med det av vakuumet som uppstår när man har den kopplad till dammsugaren.
 
Har provat båda, Flexen tyckte jag fungerade ypperligt till jag provade Planexmaskinen. Problemet med Planex tyckte jag att den var lite knepig till man kom på vakuuminställningen. Ska suga fast "litesådärlagom" och den blir jättetrevlig att jobba med.
 
  • Gilla
Xlntjone
  • Laddar…
Får loss en WST700 för 10 lapp inkl. frakt, så det lutar till sist åt en sådan. Tack för alla svar och funderingar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.