Jag köpte ett begagnat kök för en tid sedan och skulle nu behöva få fatt på några nya handtag. Modellen var ju vanlig, trodde jag, men fick ack så fel.

De jag hittat hittills är alla omkring diameter 13 mm i godset. Mina är 16 mm. Någon som vet var jag kan få tag på dessa lite grövre varianter, helst i varierande bredd?

Och nej, jag vet inte vilken kökstillverkare det är, tyvärr.

bild-3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Mmm, med skillnaden att de är 13 mm i diameter...
 
Men om du har hittat med 15mm i godset, borde inte dessa duga? Jag betvivlar att du kommer se skillnad sen =)
 
Mja, var nog lite slarvigt skrivet av mig. Är nog snarare 13 mm jag hittat som störst. Som de på Ikea. Och de reagerade jag direkt på att de var mindre.
 
Ikeas var tjockare tidigare, gamla 16mm, nya 13mm.

Vi har båda modellerna i köket, dock inte bredvid varandra och skulle inte tro att ngn har reagerat på det. Inte ens att jag tänker på det när jag öppnar olika lådor.
 
TeroM skrev:
Ikeas var tjockare tidigare, gamla 16mm, nya 13mm.

Vi har båda modellerna i köket, dock inte bredvid varandra och skulle inte tro att ngn har reagerat på det. Inte ens att jag tänker på det när jag öppnar olika lådor.
Aha, det förklarar saken. De har Ikea-känsla över sig...
Kanske testar att köra med 13 mm då. De nya handtagen kommer att sitta på en fristående del av köket, så det kanske inte märks så mycket som om de suttit just jämte de lite grövre.

Tack för uppmuntrande ord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.