Sedan ca 1 v larmar min Landroid för "Utanför arbetsområde A07" trots att den är klart inom slingan men utan möjlighet att nollställa felkoden. Häromkvällen gick den igång men på morgonen var den åter ovillig med samma symptom.

Igår började mäta upp strömmatningen och kom till slut fram till att det finns ström fram till sockerbiten under locket på laddstationen men efter den svarta boxen kommer strömmen inte fram vare sig till klipparens laddkontakter (0V) eller svagströmsuttagen för avgränsningsslingan (0,2-0,3V).

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad är den svarta boxen/plattan mitt i bilden som är försedd med några kondensatorer?
Låter symptomen som att det är den som felar?
Jag har förmodligen precis missat garantitiden. Vad kan detta kosta?

Tacksam för snabb vägledning.
 
Redigerat:
...och laddstationens blå diod lyser inte heller, skulle jag ha sagt.
 
peternicklas
Har du inte 3 års garanti? De har ju bara funnits ute sedan april 2012. Ring supporten och fråga.
 
Jag köpte den 120808 och noterade då aldrig att man kunde förlänga 2 årsgarantin med ytterligare ett år, och har inte haft några problem under de första två säsongerna (använde den första gången juni 2013).

Ett försök att nu förlänga garanttiden gav en glad kvittens men läste man datumdetaljerna så stod det att garatin går ut 140808, dvs ingen förlängning medgavs.

Ska göra ett försök att prata med återförsäljaren och Landroidsupporten ändå...:confused:
 
Redigerat:
Supporten skickar ett nytt uppgraderat kretskort trots passerad garantitid. Gullegrisar :wow:
 
Isintgå skrev:
Supporten skickar ett nytt uppgraderat kretskort trots passerad garantitid. Gullegrisar :wow:
Ja, de är grymma (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.