Ser ut som liggande YF-panel. Finns att köpa på Beijer, det gjorde jag till mitt garage.
 
Vet du dimension eller har du någon länk?
 
19*120 YF-panel står det på specen. De har inte med allt på hemsidan tror jag men ring och kolla. 14,50 + moms per lpm grundmålad grå tror jag att jag betalade.
 
Ja allt var korrekt på ritningen gällande liggande paneler samt alla andra ändringar man gjort.....
 
Vi är mitt uppe i bygget av vårt prio två och bygger garaget själva. Vi har beställt panelen från eksjöhus för att vara säkra på att den är likadan. Den var faktiskt billigare än den nämnda panelen från beijer, så hör med din eksjöhus säljare
 
Har ni gjort era ritningar själva på garaget? Vart har ni köpt takstolarna ifrån?
Jag ska kolla med min säljare när han kommer tillbaka från semestern vad panelen kostar från eksjöhus.
 
Vi har en arkitekt i familjen som hjälpte oss med ritningen på garaget, sen lämnade vi in ritningen till Optimera som tog fram allt material vi behövde inkl takstolar och levererade det till platsen.
 
Vi ska bygga ett PrioEtt hus i Mjölby. Undrar lite vad du kan ge för tips och råd. Vad tyckte ni var värt att välja till och välja bort m.m Eftersom vi antagligen har samma kontor kanske rentav samma säljare. Vad tyckte ni om dem? Fick ni några rabatter eller tillval? Vore även kul med lite bilder ifrån färdiga huset. Hoppas att ni trivs =)
 
Sara_S skrev:
Vi ska bygga ett PrioEtt hus i Mjölby. Undrar lite vad du kan ge för tips och råd. Vad tyckte ni var värt att välja till och välja bort m.m Eftersom vi antagligen har samma kontor kanske rentav samma säljare. Vad tyckte ni om dem? Fick ni några rabatter eller tillval? Vore även kul med lite bilder ifrån färdiga huset. Hoppas att ni trivs =)
Okej vad trevligt! Ja det är möjligt att vi har! :)
Vet inte riktigt vad man kan ge för tips..
Vi höll på o krångla en del o så blev det lite bekymmer med det men allt löste sig till slut :) svårt att få igenom ändringar o så... rabatter var det sämre med... Kunde pruta till sig mindre tillval tex skjutdörrs garderob istället för vanliga... Men då var det utan inredning men men...
 
Tack för snabbt svar. Vi har också krånglat en hel del, det har dragit ut på tiden. Från början skulle huset ha varit klart runt februari/mars -14, men nu kommer nog första leverans vid den tidpunkten istället. Tråkigt att vänta på alla papper. Kan tänka mig att det är roligare när man faktiskt ser att något händer. Okej då vet jag att det inte bara är vi som har svårt att få extra saker. De verkar vara hårda med det. Har ni Nibe F750 som uppvärmning?
 
Sara_S skrev:
Tack för snabbt svar. Vi har också krånglat en hel del, det har dragit ut på tiden. Från början skulle huset ha varit klart runt februari/mars -14, men nu kommer nog första leverans vid den tidpunkten istället. Tråkigt att vänta på alla papper. Kan tänka mig att det är roligare när man faktiskt ser att något händer. Okej då vet jag att det inte bara är vi som har svårt att få extra saker. De verkar vara hårda med det. Har ni Nibe F750 som uppvärmning?
Det kanske är så att alla krånglar lite när man ska bygga hus :)
Ja när dom väl börjar gräva så känns det ganska spännande :) men det är som sagt svårt o få igenom extra grejer... Visst det är ett priohus som dom säger att man egentligen inte kan ändra då mycket på men dom är lite väl omöjliga ibland...
Japp vi ha F750 pumpen samt en extra varmvattenberedare pga bubbelbadkaret...
 
Hej.Vi skall också bygga ett prio 2 och funderar på placering av fasadbelysning. Er framsida är jättfin. Hur har ni löst baksidan?
 
KickiB skrev:
Hej.Vi skall också bygga ett prio 2 och funderar på placering av fasadbelysning. Er framsida är jättfin. Hur har ni löst baksidan?
På baksidan har vi takfotsbelysning i bägge ändarna. Sen har vi dubbla fasadbelsyningar på varsin sida dörrar/fönstrena i mitten....
 
ImageUploadedByByggahus.se1411362878.814873.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade en bild som man ser en del utav det
 
  • Gilla
tittibitti och 2 till
  • Laddar…
Snyggt. Tack för ditt svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.