Tjena

Får en ny caddy som firmabil om någon månad och har försökt få chefen att pröjsa för sortimo eller modulsystems dubbelgolv men får bara att det blir för dyrt som svar.

Så tänkte ge mig på att bygga ett själv.

Någon som har gjort det eller har bilder, mått, vilket mtrl skall man använda m.m

Tips o råd mottages gärna :)
 
Dumsnål chef. Då caddyn redan är dyr. Vad spelar det för roll med att lägga ut 10.000 till...

bygg ett egen golv med hjälp av samma skivor som finns till bilsläp.
 
Ja precis. Försökt förklara att det blir jävligt ineffektivt och jobbigt att hålla reda på all småskit man har i bilen om man inte kan sortera upp det någorlunda men lyckas inte övertyga honom.

Ok tack ska kolla upp det. Vet du vad mtrl heter?
 
Bygg på arbetstid så kan han räkna på förlorad inkomst så kanske han fattar att det inte är så dyrt.
Bygg inte golvet i för tunt material så lådorna blir svåröppnade om du lastar lite tyngre grejer på golvet.
 
  • Gilla
yxis och 1 till
  • Laddar…
Har även jag en ny Caddy och behöver bygga inredning. Någon som vet om bra rullskenor?
 
S
Fick en ny firmabil innan jag gick hem på semester i somras, spenderade typ 16 timmar på att flytta material, sortera, fixa belysning och en hel del småpyssel. Vi körde med nåt färdigt hyllsystem jag inte kommer ihåg namnet på tyvärr.

Hur som helst, kom tillbaks till jobbet för 2 veckor sen, chefen hade lånat ut bilen till en kille på en annan avdelning, bilen är helt förstörd nu, när jag drog hem var den repfri, nu är det plåtrena ytor på kanske 0.5 x 0.5 meter totalt (invändigt) och bakdörren är det hål i, i ratten har han gjort 5 st hål och bilen är överlag otroligt repig. Så nu får jag köra runt i en sunkig bil igen, och chefen bryr sig inte konstigt nog. Trots en investering på runt 100 000 eller vad en ny kangoo nu kan kosta momsfritt.
 
SueCia skrev:
Fick en ny firmabil innan jag gick hem på semester i somras, spenderade typ 16 timmar på att flytta material, sortera, fixa belysning och en hel del småpyssel. Vi körde med nåt färdigt hyllsystem jag inte kommer ihåg namnet på tyvärr.

Hur som helst, kom tillbaks till jobbet för 2 veckor sen, chefen hade lånat ut bilen till en kille på en annan avdelning, bilen är helt förstörd nu, när jag drog hem var den repfri, nu är det plåtrena ytor på kanske 0.5 x 0.5 meter totalt (invändigt) och bakdörren är det hål i, i ratten har han gjort 5 st hål och bilen är överlag otroligt repig. Så nu får jag köra runt i en sunkig bil igen, och chefen bryr sig inte konstigt nog. Trots en investering på runt 100 000 eller vad en ny kangoo nu kan kosta momsfritt.
Vad är de för mupp som inte kan ta hand om bilen då? Visst en jobbil men när det inte är ens egen eller dessutom en ny bil så blir man ju lagom sne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.