Skruvat i lite mer än 800 skruv i utbyggnaden, nästa vecka blir det isolering 😆
 
Röjt i renoveringsobjektet (igår alltså). Praktiskt att andra våningen störtat ner, det blir bara ett plan att städa upp. (y)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Det här har jag inte gjort idag, inte i veckan heller och förra veckan var jag i Dalarna så det måste varit 2 veckor sedan.
Trappen ersätter en rak mycket brant trappa med bara två steg, det är ändå lite för hög steghöjd på den här.
Pinnen längst bort är handledaren och det här är bakvägen till altanen.
En "riktig" trappa finns i andra änden

Protte
 
  • trapp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
prototypen skrev:
...Trappen ersätter en rak mycket brant trappa med bara två steg, det är ändå lite för hög steghöjd på den här.
Pinnen längst bort är handledaren och det här är bakvägen till altanen.
En "riktig" trappa finns i andra änden

Protte
Snyggt och innovativt!
Och det var väl kul att använda cirkelsågen med skenan för alla snedkapningar :)
 
Krilleman
Röjt framför ackumulatortankarna. Årets förbrukning av ved är på "g" ner från platsen där den torkas. Bonden kommer med hjullastaren som vanligt.

Att elda med ved ska vara bekvämt!

Problemet är ju att under sommarhalvåret samlas det massor med skit just där veden ska ligga. Vanligt förekommande problem där det finns en tom yta att nyttja.... "lägger det här - tar det sen"

Och bönder som plogar och hjälper till med lyft är ovärderligt på landsbyggden!
 
KnockOnWood skrev:
Snyggt och innovativt!
Och det var väl kul att använda cirkelsågen med skenan för alla snedkapningar :)
Cirkelsåg och skena? Vad är det?
Tänker du på kilsågningen, nää det gjorde jag med Stenbergssågen á 800 kg på fri hand efter streck.
Men tänk hur många sömnlösa nätter jag haft med konstruktion, beräkningar och vånda över kostnader.

Protte
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Tisdag: Målat lite på huset. Satt OSB i taket på garaget.
Onsdag: Målat lite på huset.
Torsdag: Målat lite på huset och satt gips i taket på garaget.
Fredag: Monterat tillbaka utebelysningen på garaget och haft elektriker här som har satt in den nya centralen i garaget.

Att det blir lite målat i taget beror på att jag är pappaledig och bara kan måla 1-1,5 timme när dottern sover middag varje dag.
 
Redigerat:
Masserat ena termostaten till ett element så nu slipper man kallras i vinter
 
Y
sågat bort halva trädgården, farligt roligt. mindre roligt att bära allt dock.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Jag har också sågat en hel del efter att jag köpte mig en ny motorsåg förra helgen. Och det är farligt roligt, snart har man väl inte några träd kvar :)
Idag har jag hållit på med ett staket till balkongdörren i sovrummet, tänkt att bli en fransk balkong men räcket kommer inte sitta monterat på fasaden..
Nu ska jag inte sitta här längre, man ska åka och leka plåtslagare! Sen hur resultatet blir vettefasen... Ska posta någon bild.
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Såg igår till att få fasaden på verkstaden målad a' 120m2, Tog 3 timmar,
 
Ibland undrar man vart tiden tar vägen, känns som att jag inte hunnit med så mycket idag men det här blev det ändå;
Staket 001.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staket 009.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staketet kommer att sitta i dörrkarmen, kanske lite annorlunda lösning men jag tycke det blev fult med ett staket på fasaden och då hade inte dörren kunnat öppnas fullt ut heller.
Överliggaren kommer att betsas för att bryta av det vita. Kommer blir snyggt som fan tror jag! Vad tror ni?
20140920_184131.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Påbörjade också inklädnaden av skorstenen. Inte riktigt min grej det här med plåt men det är roligt och det ser ganska ok ut hittills. Kommer lackeras i svart när det är klart:)
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
P
holmberg87 skrev:
Staketet kommer att sitta i dörrkarmen, kanske lite annorlunda lösning men jag tycke det blev fult med ett staket på fasaden och då hade inte dörren kunnat öppnas fullt ut heller.
Överliggaren kommer att betsas för att bryta av det vita. Kommer blir snyggt som fan tror jag! Vad tror ni?
Det blir snyggt det där!
 
Satt upp 100lm panel i uterummet, valde Moelven rough, otroligt skönt med panel som är färdigbehandlad :D
 
i dotterns blivande rum har jag grejat lite.
Knackat ner 1m2 lös putskaka.
Ersatt den nettagna putsen med gipsputs.
Bredspacklat de andra väggarna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.